Bailes

Ko un kā mācīties no negatīvajām emocijām, no kurām parasti vēlamies izvairīties?
Foto: Shutterstock

Smadzeņu vissvarīgākais uzdevums ir tevi pasargāt, taču tās neprot atšķirt trauksmi par darbu no bailēm, nonākot midzenī pie īstām plēsoņām, kuras vēlas tevi notiesāt savā kārtējā maltītē. Neizanalizētas bailes liek tev uz situāciju reaģēt kā uz vissliktāko iespējamo scenāriju un ignorēt citus iespējamos iznākumus. Apdraudētās smadzenes, savukārt, var izraisīt hronisku stresu, kas kaitē imūnsistēmai, tātad veselībai, un dažādām attiecībām, radot konfliktus, aizvainojumu u. tml.

Lai mazinātu baiļu ietekmi, brīdī, kad tās jūti, pajautā sev: ''Kas ir sliktākais, kas var notikt?'' Pati arī sev atbildi, apdomājot visdažādākos scenārijus, kuriem pretī liec arī konkrētu rīcības plānu gadījumam, ja vissliktākais arī notiktu. Tam var palīdzēt atgādinājums sev, kāpēc tu vispār kaut ko dari, piemēram, kāpēc tu strādā tieši šādu darbu, un kas tev tajā sagādā prieku. Tādā veidā var tikt aktivizēta drosme, kas palīdzēs izkļūt no necienīguma un šaubu ''plūstošajām smiltīm'', kas tā vien vēlas tevi pazudināt.

Tags

Attiecības Attiecības ģimenē Draugi Ģimene Psihoemocionālā veselība
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form