Foto: Shutterstock

Darba sapulces visbiežāk liek mums bažīgu skatienu raudzīties pulkstenī, vienlaikus ne tikai klausoties vadības teiktajā, bet arī apdomājot nepadarīto darbu sarakstu un raizējoties, vai visu izdosies paveikt laikā. Šāda rīcība, savukārt, rada labvēlīgu augsni nevēlamai un bieži vien pat neapzinātai uzvedībai sapulces laikā, kas kaitē darbinieka tēlam. Piedāvajam Business Insider apkopotos darba etiķetes pārkāpumus. Iespējams, kādu no tiem pieļauj arī tu!

Kavēšana

Ja vēlies par sevi radīt labu iespaidu, uz sapulcēm un citiem kolektīviem pasākumiem ierodies laikus. Tā ne tikai neapgrūtināsi kolēģus, bet arī ievērosi elementāras pieklājības normas, kas nereti, lai cik paradoksāli tas arī nebūtu, diemžēl tiek piemirstas.

Strādāšana

Dodoties uz sapulci, atceries, ka tā paredzēta aktuālu jautājumu risināšanai, nevis viena darba galda nomainīšanai pret otru. Cieni kolēģus un priekšniecību, sapulcē aplūkotajām tēmām veltot nedalītu uzmanību, nevis traucējot līdzcilvēkus ar datora klaviatūras klikšķināšanu.

Ēšana

Nereti darba sapulču laikā tiek servētas uzkodas un kafija, taču pusdienu ieturēšana noteikti nav pieņemama. Tas attiecas arī uz sapulcēm, kas tiek rīkotas, piemēram, restorānos. Atceries, ka vispirms nepieciešams pārrunāt aktuālos jautājumus, un tikai pēc tam pievērsies kārdinošajam šķīvja saturam. Īpaši, ja pārstāvi uzņēmuma vadību un kontrolē sapulces norisi!

Viedtālruņa un planšetes lietošana

Ja esi vadības statusā, lai panāktu absolūtu darbinieku koncentrēšanos, lūdz viņus sapulces laikā savus viedtālruņus, planšetes un portatīvos datorus neizmantot. Savukārt, ja sapulcē piedalies darbinieku sastāvā, rīkojies tā, lai priekšniecībai tev par to nebūtu lieki jāatgādina.

Neiesaistīšanās

Katrā uzņēmumā ir darbinieki, kuri neiesaistās sapulcē notiekošajā. Ja arī tev piemīt ieradums priekšnieka uzrunas laikā sapņot vaļā acīm, zini, ka tas rada nelāgu priekšstatu par tevi, neveicinot pozitīva tēla veidošanos. Pat tad, ja apspriestajos tematos neiesaisties, izrādi par tiem interesi, vismaz uzturot periodisku acu kontaktu ar vadītāju.

Telefona zvanu pieņemšana

Lai cik pašsaprotami tas arī neizklausītos, atceries, ka sapulces laikā ikviens klātesošais, kā arī tās vadītāji vēlas nedalītu uzmanību, izvairoties no jebkādiem blakus faktoriem, kas varētu traucēt pienācīgi koncentrēties problēmu risinājuma rašanai un ideju apspriešanai. Gadījumā, ja negaidītu telefona zvanu tomēr nevari atļauties nepieņemt, noteikti dari to ārpus sapulču telpas, par savu rīcību atvainojoties. Jāpiebilst, ka minētais ieteikums attiecas arī uz sarakstīšanos ar īsziņām un sociālo tīklu lietošanu.

Nemitīga runāšana

Ikviens no mums ir bijis situācijā, kad tik dārgo laiku kavē pārlieku pļāpīgs kolēģis, kurš nespēj vien beigt izklāstīt savu viedokli, idejas, priekšlikumus, pieredzi un novērojumus. Teju katrā kolektīvā ir vismaz viens šāds darbinieks. Rīkojies tā, lai šī loma netiktu piedēvēta tev! Jo konkrētāk spēsi izteikties, jo atzinīgāku vērtējumu gan no kolēģiem, gan priekšniecības saņemsi.

Sarkastisku piezīmju izteikšana un strīdēšanās

Viedokļu dažādība ir gluži normāla parādība, īpaši, ja uzņēmums lepojas ar lielu darbinieku skaitu. Šādā situācijā vitāli svarīgi ir spēt pieņemt atšķirīgus uzskatus un idejas, kas nesakrīt ar tavu redzējumu par konkrēto tēmu. Pieklājīga un cieņpilna attieksme pret kolēģiem, neraugoties uz iespējamām savstarpējām antipātijām, ir tikai norma, kas jāievēro ikvienam no mums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!