Darbs ir nozīmīga dzīves sastāvdaļa, kurā tiek pavadītas neskaitāmas stundas kopā ar kolēģiem vai padotajiem. Ja katra doma saistībā ar darbu ir kā zobu sāpes, pienācis laiks ne tikai izvērtēt iespējamās toksiskās pazīmes darba vietā, bet arī izprast – kādu iespaidu ilgtermiņā regulāra pārslodze vai nesamērīgs darba apjoms var atstāt uz tavu fizisko un emocionālo veselību.

Portāls "Reader's digest" apkopojis vairākas pazīmes, kas liecina – darba vietā ir toksiska un nelabvēlīga vide, un tā var negatīvi ietekmēt tavu pašsajūtu, kā arī veselības stāvokli. Ja atpazīsti vairākas pazīmes, rūpīgi apdomā, vai izvēlētā darba vieta ir tiešām tā vērta.

Nesamērīgi liels darba apjoms

Ja jūti, ka darbā tev tiek uzkrauts nesamērīgi liels darba apjoms un arī atbildība, ar kuru netiec galā, tā ir pirmā toksiskas darba vietas pazīme. Atrodoties ilgstošās spriedzes situācijās, kad vienīgais mērķis ir tikt ar visu galā, bieži noved pie depresīvām domām un pat izdegšanas. Vienam cilvēkam nevajadzētu atbildēt par vairāku kolēģu vai padoto darbu. Rūpējies par savu grafiku tā, lai tev būtu pietiekams skaits atpūtas mirkļu, pusdienas paužu un brīvdienu. Visam ir jābūt līdzsvarā – ja tomēr neizdodas ievērot balansu vai darba devēji nav ieinteresēti samazināt apjomus, apdomā cita darba iespējas.

Vairāk nekā astoņas stundas dienā

Astoņas stundas dienā ir ierasta prakse neskaitāmās darba vietās. Tāpat ir arī citi veidi, piemēram, maiņu darbs, veicot 12 līdz 14 stundas. Tomēr šādos gadījumos prioritātei būtu jābūt samērīgam darba un atpūtas balansam. It īpaši, ja tavā izvēlētajā darba vietā neeksistē atsevišķi gadījumi vai specifisks darba laiks, tev nevajadzētu sevi pārpūlēt un strādāt vairāk nekā astoņas stundas dienā. Ja šāda prakse ir ilgstoša un ierasta, tad tā neko labu neliecina. Līdzīgi kā nesamērīga darba apjoma dēļ, arī strādāšana katru dienu no rīta līdz vakaram draud ar izdegšanas un pamatīga noguruma vai pat depresijas sekām.

Šajā rakstā lasi, kā atpazīt izdegšanas sindromu.

Tags

Emocionāla vardarbība Karjera Izdegšanas sindroms Stress

Comment Form