Uzticēšanās zelta vērtē: kā panākt un nostiprināt paļaušanos darba vidē
Foto: Shutterstock

Joprojām liela daļa strādājošo aptuveni trešdaļu dienas pavada darbā. Tur notiek ikdienas lēmumu pieņemšana, savstarpējā komunikācija un nepārtraukts komandas darbs. Tomēr nereti līdz izciliem rezultātiem pietrūkst viens ļoti vienkāršs elements – uzticēšanās, kas ir pamatā, piemēram, mīlošās attiecībās.

Iedvesmojoties no portāliem "Reader's digest", "The balance careers" un "Forbes", apkopojam vairākus veidus, kā gan priekšnieki, gan darbinieki paši var uzlabot uzticēšanos savā starpā. Kāpēc tas ir svarīgi? Jo padara tīkamāku ne tikai pašu darba vidi, bet arī uzlabo efektivitāti, maina attieksmi darbiniekos un vairo pārliecību par saviem spēkiem. Visi šie elementi ir vitāli svarīgi, lai augstākie mērķi tiktu sasniegti.

Turklāt uzticēšanās rodas no uzvedības modeļiem, kas radušies laika gaitā. Tāpēc rezultāti nevar būt gaidāmi pēc vienas darbības, bet rodami tikai ilgstošākā periodā. Kad cilvēki viens pret otru izturas rūpīgi un ar empātiju, tādā veidā viņi veido labvēlīgu darba vidi jeb loku, veicinot aizvien pozitīvāku uzvedību. Savukārt visas šīs darbības rada veiksmīgus uzticēšanās pamatus.

Saprotams, ka uzticēšanās sākas ar darba devēja izstrādātajiem rakstītajiem un nerakstītajiem likumiem, piemēram, "par un pret" diskusijām vai palīdzību neveiksmju gadījumos. Tomēr arī strādājošajiem vajadzētu izprast un atbalstīt priekšnieku vēlmi padarīt uzņēmumu efektīvāku ne tikai no ārpuses, bet arī – iekšpuses.

Source

DELFI Viņa

Tags

Karjera Problēmas darbā
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form