Foto: DELFI
"Es darīju darbu, kurš mani neapmierināja. Ienīdu dzīvi kopumā. Biju aizmirsis, kā ir strādāt, domāt, dzīvot ar baudu. Sapratu, ka kaut kas ar steigu jāmaina. Radās sajūta, ka ir pienākusi pēdējā pilīte," savās atmiņās dalās Jānis Krīvēns. "Pēdējā pilīte" ir ne tikai sajūta, kas tobrīd bija pārņēmusi Jāni, bet arī viņa podkāsta nosaukums. Meklējot izpausmes iespējas, Jānis braši iesoļoja podkāstu lauciņā, liekot citiem palikt nopakaļ. Tas jau pirmajās dienās piesaistīja skatītāju uzmanību un kļuva par pirmo brīvā formāta podkāstu, kurā piedalījies prezidents Egils Levits.

Pirms pusgada “YouTube” platformā parādījās jauns podkāsts ar nosaukumu “Pēdējā pilīte”, kura vadītājs un režisors ir Jānis Krīvēns – grupas “Singapūras satīns” reperis. Podkāsts ir audio saturs, kuru var klausīties kustībā. Arī Latvijā podkāsti kļūst arvien populārāki. “Decembrī, kad bija pienākusi manu sajūtu līmeņa pēdējā pilīte, sāku domāt par to, ko es varu darīt, lai spētu apmierināt savas vēlmes un atkal piepildīt dzīvi,” atmiņās dalās Jānis. Viņš uzsver, ka viņam vajadzēja izlikt savas emocijas, visu, kas sakrājies uz sirds, tāpēc meklējis izpausmes iespējas. “Pats agrāk patērēju ārzemju podkāstus, bet likās, ka Latvijā tie nav izplatīti, jo nevienu īsti nezināju, manā informācijas burbulī neviens podkāsts nebija ticis. Tajā mirklī likās, ka šis lauciņš ir tukšs, tāpēc ļoti apzināti sāku darboties, lai spētu iekarot šo nišu. Vēlējos ienākt podkāstu lauciņā kā karalis,” pirmajās idejās par podkāsta veidošanu dalās Jānis. Jāatzīst, ka viņa darbības ir ļoti mērķtiecīgas un sniedz labus rezultātus. Salīdzinoši īsā laikā viņš ir guvis lielu klausītāju loku un publicējis saturīgu sarunu ar Valsts prezidentu Egilu Levitu.

Agrāk podkāsti tika radīti kā lieli, smagnēji videofaili, kas kalpoja kā alternatīva radio pārraidēm. Pirms vairākiem gadiem, kad vēl nebija straumēšanas servisa, tie tika publicēti internetā, lai cilvēki varētu tos lejuplādēt. Šobrīd, kad ir uzplaukušas visas straumēšanas platformas, piemēram, “Spotify”, “Apple podcast”, “YouTube music”, cilvēkiem parādās lielāka interese par podkāstiem, kas ir citāda formāta saturs. Līdzās trīs līdz četras minūtes garām dziesmām ir ienākuši sarunu audiofaili, kas sniedz iespēju uzzināt kaut ko jaunu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!