Porciju lielums

Ēst bieži, bet mazās porcijās – tā ir galvenā devīze
Foto: Shutterstock

Ir vairāki veidi, kā noteikt, cik lielām ir jābūt porcijām. Viens veids ir izvēlēto ēdienu salīdzināt ar kādu no sadzīves priekšmetiem, lai to vieglāk atcerēties, cits – pielāgot porciju plaukstas izmēram vai arī pareizi dalīt produktu attiecības uz šķīvja jeb ievērot uztura piramīdu.

Lūk, piemēri:

Gaļa, trekna zivs, vista - 80g (viena kāršu kava)
Pasta, rīsi – 150g (tenisa bumbiņa)
Kartupeļi – 180g (datora pele)
Rieksti – 30g (sauja)
Siers – 30g (sērkociņu kastīte)
Sviests – 5g (tējkarote)
Eļļa – 11g (ēdamkarote)
Čipši - 25g (tējas krūze)
Kāds cits veids, ko vieglāk atcerēties, ir par piemēru ņemt savu plaukstu.
Pasta, rīsi – dūres virsma, kur parasti nēsājam gredzenus.
Gaļa – 2/3 plaukstas pamatne

Tags

Kartupeļi Pasta Rieksti Siers
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form