Veselīga uztura piramīda

Ēst bieži, bet mazās porcijās – tā ir galvenā devīze
Foto: Shutterstock

Pēc būtības cilvēks ir visēdājs, bet ir speciālisti, kas uzskata, ka uzturā nav jālieto atsevišķas produktu grupas, piemēram, maize vai nakteņi – kartupeļi, baklažāni, paprika un tomāti. Tāpat domas dalās attiecībā uz piena produktiem. Tomēr pieņemot, ka jāēd ir viss, veselam cilvēkam, kuram nav nekādu veselības problēmu, droši vien nevajadzētu pilnībā izslēgt no uztura kādu konkrētu produktu grupu.

Kā vēsta portāls "Pareizs uzturs", veselīga uztura piramīdai jāsastāv no 4 līmeņiem.

1.līmenis sastāv no miltiem, maizes, putraimiem un citiem graudu izstrādājumiem, rīsiem, kukurūzas un kartupeļiem. Šīs grupas produktu galvenās uzturvielas ir ogļhidrāti, olbaltumi, šķiedrvielas, dzelzs, kalcijs, B grupas vitamīni.

2.līmeni veido - augļi, ogas un dārzeņi, kā arī zaļie zirnīši un pupiņas pākstīs. Šie produkti var būt svaigi, saldēti, konservēti un žāvēti.

3.līmenis - piens, piena produkti un gaļa, zivis, olas, arī kaltētie pākšaugi - zirņi, pupas, un rieksti, sēnes.

4.līmenis - taukvielas, saldumi, arī alkohols. Šis līmenis ir tas, kuru vajadzētu ierobežot līdz minimumam – īpaši cilvēkiem ar veselības problēmām un lieko svaru.

Attiecīgi, lai vieglāk būtu saprast, tad procentuāli ēdienkartei būtu jāizskatās šādi: 40% - 1.līmeņa produkti, 35% - 2.līmeņa produkti, 20% - 3.līmeņa produkti, 5% - 4.līmeņa produkti.

Cik veselīgi ēd tu?

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl