Haoss rada stresu

Tu nokavēji darbu. Atkal! Ilgi nevarēji atrast dzīvokļa atslēgas, ar mašīnu nokļuvi sastrēgumā, sapulce sākusies bez tevis, un nu jāpacieš bosa niknais skatiens. Stress liek sevi manīt, lai gan vēl nav pat pusdesmit no rīta!

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Papildus stresu un nogurumu jau tā saspringtajā un sablīvētajā darba dienā rada dezorganizācija. Tā vietā, lai darba dienas beigās dotos mājās un pievērstos personīgajai dzīvei, tev nākas aizkavēties birojā, lai pabeigtu iekavētos darbus.

Pajautā sev, kas tevi attur no kārtības ieviešanas? Kur valda vislielākā nekārtība – darbā vai mājās? Haoss noteikti kavē tavu virzīšanos pretī mērķiem un sapņu piepildījumam. Nekārtība rada stresu, bet stress - nogurumu.

Pienācis laiks dziļi ievilkt elpu un izvēlēties sev vispiemērotāko metodi kārtības ieviešanai - metodi, kura uzlabo darba efektivitāti un maksimāli samazina stresu. Sāc ar šiem sešiem pakāpieniem:

  • Arī dzīvesveida pārkārtošana ir darbs, kas jāiekļauj dienas plānā. Atvēli pietiekoši daudz laika pārdomām un haosa novēršanai. Plānojot ņem vērā, ka tev būs vajadzīgi vairāki mērķtiecīgi piegājieni, lai nonāktu tur, kur tu vēlies būt.
  • Vispirms izdomā, kādas pārmaiņām ir jāveic, lai tās uzlabotu tavu ikdienu saskaņā ar taviem paradumiem. Piemēram, ja tev mājās regulāri ir grūtības atrast atslēgas, naudasmaku vai somiņu, tad tajā vietā, kur tu parasti, ienākot pa durvīm, noliec šos priekšmetus, iekārto plauktiņu skapīti vai pakaramo, kur tos novietot.
  • Ar kritisku skatienu aplūko savas dzīvojamās un darba telpas, tajās esošās mēbeles un priekšmetus. Izvērtē, kas tevi traucē visvairāk un atbrīvojies no tā.
  • Vispirms pabeidz ieviest kārtību vienā vietā un tikai tad ķeries pie nākamā darba. Pretējā gadījumā tu drīz vien nogurusi paliksi vidū starp daudziem daļēji pabeigtiem darbiem.
  • Iegādājies kastes, grozus, plauktus, kārbas, mapes dokumentiem, burkas bakalejas produktiem un citus konteinerus dažādu piederumu un produktu uzglabāšanai, ja redzi, ka ir šāda vajadzība. Tie palīdzēs orientēties un ātrāk atrast nepieciešamo.
  • Esi apņēmīga līdz galam, ja reiz ko uzsāc. Metodiski ieviešot kārtību, tu jutīsies apmierināta ar sevi, un arī būsi spērusi krietnu soli pretī stresa samazināšanai.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form