Iluta Gaile izveido portālu darba meklētājiem un devējiem

Iluta Gaile, Labsdarbs.eu
Foto: Iluta Gaile, Labsdarbs.eu

Portāla www.labsdarbs.eu dibinātājai un vadītājai Ilutai Gailei uzņēmējdarbība nav sveša joma. Savulaik, pirms vairāk nekā desmit gadiem viņa izveidoja solāriju salonu Cēsīs, ko vēlāk veiksmīgi pārdeva. Pirms sava uzņēmuma Iluta strādāja pulksteņu veikalā un, kā pati saka, "bija cilvēks orķestris". Pienāca brīdis, kad īpašnieks bija spiests samazināt štatus. Tagad Iluta viņam ir par to pateicīga, – citādi nez vai būtu nonākusi līdz domai par savu uzņēmumu.

Pirmā uzņēmējdarbības pieredze Ilutai bija skaistumkopšanas jomā. 1993. gadā Cēsīs viņa kopā ar ģimeni izveidoja pirmo solāriju salonu "Dīva". Salons darbojās veiksmīgi, taču, ņemot vērā Ilutas tā laika aktīvo darbību sportā (viena no labākajām kamaniņu braucējām pasaulē, četru ziemas olimpisko spēļu dalībniece), no biznesa nācās atteikties, jo savienot tā vadīšanu ar aktīvo sportu bija praktiski neiespējami. Uzņēmums tika pārdots.

Pēc aktīvo sporta gaitu beigšanas Iluta sāka domāt par atgriešanos biznesā, taču īsti nebija skaidras vīzijas, ko darīt. "Bija viena biznesa ideja, kas tomēr netika realizēta, jo, kā tagad domāju, laikam nebiju tai īsti "gatava". Biznesā ir jāiet tad, kad ir skaidra pārliecība, ko un kā darīt, idejai ir jābūt spējīgai dzīvot," uzskata uzņēmēja. Turpmākos gadus Iluta strādāja algotu darbu dažādos uzņēmumos, bet doma par savu biznesu netika atstāta novārtā.

Pēdējā Ilutas darbavieta bija saistīta ar Swatch pulksteņu tirdzniecību, kur viņas darba pienākumos ietilpa gan mārketinga, gan PR pasākumu vadīšana, viņa vadīja pārdošanu un arī nodarbojās ar darbinieku atlasi. Visās šajās jomās tika iegūta vērtīga pieredze, un Iluta spriež, ka viņa būtu varējusi veiksmīgi atsevišķi darboties jebkurā no šīm sfērām. Tomēr vislabāk viņai patikusi personāla atlase. "Man patika runāties ar cilvēkiem, iepazīt viņus no psiholoģiskā viedokļa, atlasīt kandidātus. Reizēm, modelējot situācijas, iedomājos, ka es varētu izveidot savu personālatlases uzņēmumu. Tas bija pirms trim vai četriem gadiem, bet man bija pastāvīgs darbs, un domas par savu uzņēmumu arī palika tikai tādu sapņu līmenī," atceras Iluta.

Pienāca laiks, kad Ilutas darbavietā īpašnieks bija spiests samazināt darbinieku skaitu. Jūtot, ka arī Ilutas perspektīvas uzņēmumā vairs nevarētu būt pārāk spožas, viņa līdztekus pamatdarbam nodibināja savu SIA "IG Konsultācijas". Sākotnējā biznesa ideja gan bijusi atšķirīga no tagadējās, bet, jūtot krīzes laika tuvošanos, Iluta saprata, ka viņas plāns (saistīts ar dažādām pārtikas delikatesēm) ir pārāk riskants jaunajiem tirgus apstākļiem.

"Bija pienācis brīdis "vilkt" laukā savu seno ideju par personālatlases pakalpojumiem. Vērojot, kādi procesi notiek ekonomikā, ka palielinās bezdarbs, bet joprojām trūkst labu speciālistu, nolēmu sākt veidot savu darbā iekārtošanas portālu un sniegt pakalpojumus personālatlases jomā," atceras Iluta.

Tika pētīts tirgus, esošais piedāvājums, uzrakstīts biznesa plāns. Ideja tika piedāvāta arī vienai no mazos uzņēmējus atbalstošajām grantu programmām. Nekavējoties tika sākts darbs pie portāla izveides, kas arī bija pirmais uzdevums Ilutas biznesa īstenošanai. Līdztekus tika veidots personālatlases pakalpojumu piedāvājums maziem un vidējiem uzņēmumiem, kam nav sava personāla speciālista.

Jautāta par to, kā veidojies portāla "izskats", nosaukums, zīmols kopumā, Iluta atbild, ka tas viss "esot bijis galvā". "Pati biju izprātojusi, kā visam būtu jāizskatās, redzēju aptuveno vīziju, taču viena pati, protams, to īstenot nevarēju, jo portāla tapšana saistīta ar daudzām tehniskām lietām," viņa stāsta. Tāpēc tika meklēti sadarbības partneri, kas ne tikai spēja realizēt Ilutas iecerēto, bet arī varēja piedāvāt jaunas idejas.

Portāls darbu sāka pērnā gada jūnijā un tagad, pateicoties intensīvam darbam, guvis gan darba devēju, gan darba meklētāju ievērojamu atsaucību. Tas kļuvis par nopietnu konkurentu kompānijām, kas piedāvā analogus pakalpojumus.

Mēnesī portāls tiek apmeklēts vairāk nekā 30 000 reižu, un ik dienas tam piepulcējas arvien jauni reģistrētie lietotāji. "Portāls nav tikai informācijai - tā ir reāla datu bāze. Viss portāla izkārtojums ir ērti lietojams, pārskatāms, tas atbilst visām jaunākajām inovācijām, kas šajā jomā tiek piedāvātas, bet tai pat laikā portāls ir vienkāršs un saprotams. Lietotājam tas ir ļoti svarīgi, jo tad viņš vēlas atgriezties vēl un vēl," paskaidro Iluta.

Regulāri tiek domāts par arvien jaunām sadaļām, piemēram, izveidotas testu, semināru, atslodzes sadaļas. "Ir svarīgi sekot līdzi visiem jauninājumiem, kas notiek interneta pasaulē, lai portāls visu laiku varētu piedāvāt kaut ko jaunu un lietderīgu. Tas patiesībā ir smags darbs. Turklāt nepārtraukti ir jādomā par atpazīstamības celšanu, atslābt nevar nevienā mirklī," turpina uzņēmēja, piebilstot, ka arī portāla reklamēšana notiek lielākoties ar interneta starpniecību.

Darbojoties tīmekļa vidē, Iluta novērojusi, ka lietotājiem arvien svarīgāka kļūst atgriezeniskā saite, tāpēc labsdarbs.eu arī kļuvis vairāk komunikatīvs un sociāls. Tas ļauj labāk izprast portāla apmeklētāju vēlmes un sniegt nepieciešamās konsultācijas un palīdzību. "Reģistrētajiem lietotājiem regulāri sūtu dažādus jaunumus gan par vakancēm, gan cita veida noderīgu informāciju. Es neizmantoju automātiskās programmas, bet katram nosūtu personīgu vēstuli, kas, manuprāt, ir ļoti svarīgi savstarpējai komunikācijai. Tie ir mani klienti, un par viņiem var rūpēties, arī neesot tiešā kontaktā," uzskata Iluta.

Ilutas ieteikumi citām topošajām un jaunajām uzņēmējām:

  • jābūt skaidrai vīzijai par to, ko jūs gribat darīt savā biznesā; pretējā gadījumā būs smagi apzināties, ka esat kļūdījusies izvēlē;
  • meklējot sadarbības partnerus, jācenšas atrast tādus, kas ir līdzvērtīgi jūsu domāšanas un uztveres veidam, kas spēj piedāvāt radošas idejas tieši jūsu biznesam un ar kuriem jums ir patīkami un viegli sastrādāties;
  • sadarbības partnerus meklējiet tepat Latvijā - mums ir daudz teicamu dažādu pakalpojumu sniedzēju, par kuriem informācija ir visai skopa, bet atsauksmes ļoti labas; nebūt nav jāizvēlas populāras kompānijas "ar vārdu" un augstiem izcenojumiem;
  • izmantojiet radu, draugu un paziņu pakalpojumus, ja tie var jums noderēt; tas būs izdevīgāk un arī patīkamāk abām pusēm.

Raksts publicēts sadarbībā ar vortālu Nekrize.lv. Citus pozitīvos stāstus un ekspertu padomus, kā izdzīvot krīzes situācijā, varat lasīt www.nekrize.lv.

Source info



Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.