Labi atpūsties ir jāmāk. Piedāvājam dažus efektīvus paņēmienus, kā atbrīvoties no dienas satraukumiem pirms gulētiešanas, lai miegs būtu ciešs, bet nākamajā rītā tu pamostos labi atpūtusies un gatava jaunam darba cēlienam.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
7 relaksācijas triki, pēc kuriem gaidiet labu nakti!

Maigs dopings ādai

Kamēr tu guli, ādas šūnas naktīs darbojas ar pilnu jaudu – notiek atjaunošanās procesi. Tu vari palīdzēt ādai, ja vakarā uzsmērēsi kādu atjaunojošo krēmu, piemēram, efektīvos krēmus ar retinolu – A vitamīnu tīrā veidā. Tie pastiprinās kolagēna izdalīšanos organismā, mazinās grumbiņu un pigmenta pleķīšu veidošanos (piemēram, “Diminish” no Estée Lauder sērijas, “Power A” no Helena Rubinstein sērijas).

“Nivea Visage” nakts krēma sastāvā ir atjaunojošais koenzīms Q 10. Intensīvi kopšanas līdzekļi pret grumbām ir ārstnieciskie nakts krēmi, piemēram, “Splendissima Night Serum” no Marbert sērijas, kas veicina šūnu aktivitāti, vai ekskluzīvs augu sajaukums “Good Night’s Sleep” no Arden sērijas.

Aromātiskais pūderis

Izveido jaunu veselīgu pieradumu: vakarā pēc dušas nevis iesmērē ādu ar ķermeņa krēmu, bet gan uzkaisi aromātisku pūderi ķermenim un tad vari doties gulēt. Maigā parfimērija ir jūtama pie katras kustības un piešķir patīkamu svaiguma un tīrības sajūtu. Ātrāk to var izdarīt, ja roku locītavas ieziež ar lavandas aromātisko zīmulīti (piem., “Relaxing Stick/Body Shop), vai relaksējošu esenci (piem., “Zen”/Shiseido) uzpilina vietās, kur jūtams pulss.

Lēnu procesu novērošana

Skatīšanās uz zivīm akvārijā, sēdēšana pie loga un mākoņu kustības novērošana, sveces vai kamīna liesmu vērošana: uzmanības koncentrēšana uz lēnām, pastāvīgām kustībām palīdz atslābināt nervus jau 20 minūšu laikā. Ja nav ne sveces, ne kamīna, un ir jau pārāk tumšs, lai redzētu mākoņus, var skatīties arī video ierakstus par dabu, dzīvniekiem un ceļojumiem.

Kāju peldes

Aukstas kājas liecina par lēnu asinsriti. Lai to paātrinātu lieliski palīdz kāju mērcēšana karstā sinepju vannā: 2 tējkarotes sinepju pulvera uz 2-3 litriem silta ūdens, kārtīgi samaisa, kamēr pulveris izšķīst. Labi noder arī gatavie šķīdumi vannām, kuros ir stimulējošās vielas rozmarīns vai paprika, skābekļa burbulīšu piedevas, vai jūras sāls. Pēc 15 minūšu ilgas mērcēšanas, kājas nosusina un viegli iemasē ar krēmu līdz pat pirkstgaliem.

Muskuļu atslābināšana

Vai dienas notikumi tevi pārāk satraukuši, lai varētu mierīgi aizmigt? Tādā gadījumā izmēģini progresīvo muskuļu atslābināšanu. Apsēdies uz krēsla, nesasprindzinies, izstiep kājas taisni un ļauj rokām brīvi nokarāties. Papēžus piespied pie grīdas un pirkstgalus cel uz augšu, cik tālu vien iespējams. Šai brīdī apzināti sasprindzini apakšstilbus un augšstilbus, un sasprindzinājumu noturi 10 sekundes, tad atbrīvot muskuļus.

Sēžot izstaipies un izgrozies. Tad sasprindzināt sēžamvietas muskuļus uz 10 sekundēm un atslābināt. Rokas savilkt dūrēs un nokarināt sāniski uz leju. Pēc tam izstiepj rokas, pavēršot plaukstu virspusi pret sevi. Tagad pamēģini satuvināt plecu lāpstiņas, 10 sekundes paturēt un atslābināties. Vēl uz 10 sekundēm sasprindzini sejas muskuļus (uzacis, degunu, muti), cik vien iespējams. Atslābinies. Visbeidzot piecelies un labsajūtā izstaipies.

Nūdeļu ēdieni

Nūdeļu ēdieni uzlabo pašsajūtu. Tie sastāv galvenokārt no ogļhidrātiem, kas nomieirna nervus. Tādēļ nūdeļu ēdieni ir ideāli, ja tevi māc depresīvs noskaņojums vai bezmiegs. Nūdeles paaugstina serotonīna līmeni asinīs, bet serotonīns smadzeņu nervu šūnās izdala labsajūtas signālus.

Vēlā tējas stunda

Uzmanību: ja mocies ar bezmiegu, vakarā nav vēlams dzert vairāk kā vienu glāzi alkohola, jo tas izjauc dziļo miegu un sapņu fāzes kļūst īsākas. Līdz ar to miegs ir tikai virspusējs, un no rīta cilvēks jūtas kā salauzts.

Ja tev negaršo karsts piens ar medu, tad miega problēmas atrisina arī tējas ar austrumu aromātiem (piemēram, NatPlus aptiekās). Kanēļa, ingvera, lakricsaknes un kardamona kombinācija karstā dzērienā izraisa fantastisku labsajūtu, kuras ietekmē saldi sapņi pēc tam ir garantēti!

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form