Draudzenei grūtā brīdī tavs atbalsts var būt zelta vērts.

...Tad neatliekami vajadzīgs tavs atbalsts un ārkārtīgi daudz intuīcijas. Mūsu piedāvātais daudzpakāpju plāns parāda, kā tu kopā ar savu draudzeni vari atrisināt visas lielās un mazās ikdienas problēmas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Mīļotais vīrietis joprojām nav piezvanījis, darbā valda hroniska krīzes situācija, bet vecā automašīna, šķiet, tūlīt izjuks pa daļām... Šādos gadījumos ārkārtīgi nepieciešams labākās draudzenes padoms.

Arī psihologi uzskata, ka uzticama draudzene ir vislabākais līdzeklis pret stresu. Jau pavisam neilgai sarunai ar draudzeni var būt brīnumaini pozitīvs efekts. Eksperti zina, ka galvenā nozīme turklāt nav dotajiem padomiem. Daudz svarīgāk ir iespēja izrunāties ar kādu par savām rūpēm un sāpēm.

Psihologi izstrādājuši plānu, pēc kura iespējama lieliska atbrīvošanās no rūpēm:

Izstiept antenas

Esi pati uzmanība. Tavai draudzenei bēdu brīdī visvairāk vajadzīga aktīva klausītāja. Apsēdies viņai pretī un skaties tieši acīs. Pievērs uzmanību viņas balss noskaņai. Kurā brīdī balss sāk drebēt? Kuri ir lūzuma punkti? Līdzjūtības izpausmes vajadzīgas visvairāk, kad sāk līt asaras. Izraudāšanās palīdz atvieglot sirdi.

Mainīties lomām

Liela brēka, maza vilna? Nepārsteidzies ar secinājumiem! Mēģini iztēloties sevi draudzenes vietā. Šāds redzes viedoklis palīdzes saskatīt problēmas patiesos apjomus. Arī niecīgām problēmām ir nozīme: labi draugi drīkst dažreiz pažēloties žēlošanas dēļ.

Izvēlēties radošu pieeju

Nevajag izmisušo draudzeni uzreiz bombardēt ar gadījumiem no pašas pieredzes vai tādiem pragmatiskiem padomiem, kā: “Es tavā vietā vairs nesatiktos ar to tipu.” Šādi ieteikumi tikai iegrūdīs viņu vēl dziļākā krīzē, iedragājot viņas pašapziņu.

Gudrāk būtu palauzīt galvu un aktīvi iesaistīties problēmas risināšanā. “No kura gala tu gribētu ķerties klāt problēmai?” Mierīgi centieties uztaustīt problēmas cēloņus. Rosini iztēli, iedarbini “kino” draudzenes galvā, un viņa pamazām atradīs izeju no problēmām.

Atkārtot uzmundrinošus izteicienus

Pēc sirds izkratīšanas, jāsāk uzmundrināšana. Nomierinošā balsī bārsti it kā tukšās, bet vajadzīgās frāzītes: “Galvu augšā, meituk” vai “Tu tiksi ar to galā”, “Kas tevi nesalauž, tas nostiprina” un tamlīdzīgi.

Šāds atbalsts iedveš drosmi un liecina, ka ikvienam cilvēkam dzīvē gadās kaut kas nelāgs. Atceries pati sevi sarežģītā situācijā, kas tika pārvarēta ar bravūru. Psiholoģisks triks: abas kopīgi sastādiet sarakstu vai ar priecīgākajiem brīžiem, kas notikuši pēdējā laikā. Atmiņā pārcilāti dzīves saulainie brīži bēdās ir tikpat veldzējoši kā ūdens tuksnesī.

Iejaukšanās

Tikai šajā brīdī ir pienācis laiks labu padomu sniegšanai. Sniedz padomus ar uzskatāmiem piemēriem no dzīves, Nedusmojies, ja viņa pie tava padoma neķeras kā pie pēdējā salmiņa, iespējams, ka tieši šis krīzes memendžments tiks pielietots pāris nedēļas vēlāk Lēmumu pieņemšanai ir vajadžigs laiks.

Avārijas bremzi tev jāieslēdz tikai tad, ja tu mani, ka draudzene krīt aizvien dziļākā depresijā. Šādā gadījumā pārņem vadību savās rokās, piemēram, piedāvājot draudzenei kopīgu izrunāšanos trijatā ar problēmas “vaininieku”.

Uzpildīt enerģijas tvertni

Runāšana ir sudrabs, rīcība – zelts!

Runāšana ir sudrabs, rīcība – zelts! Tieši tad, kad sākās “viss ir sagājis greizi” sindroms, pastaigāšanās pa veikaliem vai fizkultūras diena noder simtreiz labāk par visgudrākajiem padomiem. Tas nozīmē - paņemt draudzeni aiz rokas, likt viņai rausties laukā no dzīvokļa un mesties ar galvu iekšā izklaidēs, lai smeltos jaunus spēkus.

Statistika liecina: ja sievietēm klājas slikti, garastāvokli viņām vislabāk palīdz uzlabot:

  • stundām ilga pļāpāšana ar draudzeni – 79%
  • mūzikas klausīšanās – 49%
  • izšķērdīga iepirkšanās - 18%
  • dusmu izgāšana sportā - 14%
  • šokolādes un citu kārumu ēšana – 13%
  • kino skatīšanās – 12%
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form