Fenšui māca, ka mūsu ķermeni caurstrāvo Či enerģija, kas apvieno tādus pretstatus kā siltums un aukstums, iņ un jaņ (vīrišķo un sievišķo principu). Dažādi apstākļi traucē šo enerģijas plūsmu, izraisot ādas problēmas, muskuļu sāpes, depresiju.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pie veselībai kaitīgajiem apstākļiem pieder stress, mazkustīgs dzīvesveids, klimata svārstības un vides piesārņojums. Fenšui mācība skaidro, kā atjaunot Či enerģijas balansu ar līdzsvarojošām biosubstancēm uz ādas, harmoniskām kustībām ķermenim, stimulējošām aromātiskajām vielām dvēselei…

Sajust enerģijas centru

Či - organisma vitālo spēka avotu - aktivizē arī mērķtiecīgi ķermeņa vingrinājumi. Lēno kustību jeb slow motion vingrojumi uzlabo stāju un grāciju.

Lielisks līdzsvara noturēšanas vingrojums, kas attīsta visas maņas (augšējā attēlā): saliekties tupus un virzīties uz priekšu uz pirkstgaliem, rokas nedaudz saliekt un turēt sāņus, acis aizvērt. Elpot mierīgi. Jācenšas noturēt līdzsvaru pēc iespējas ilgāk. Svarīgi: šajā vingrojumā visas pozīcijas vēlams veikt vienu pēc otras un katru noturēt vienu līdz divas minūtes.

Lēno kustību vingrojumi veido figūru

Vingrojums “Pacelšanās uz pakaļkājām”. Rokas pacelt, rokas un kājas (turot vienādā platumā) nedaudz saliekt.

Koncentrētas kustības aktivizē Či – enerģiju, kas caurstrāvo visu organismu. Fenšui “karaliskie ķermeņa atjaunošanas vingrojumi” pastiprina asinsriti, tādēļ ar to palīdzību ķermenī tiek izkliedēti visi sārņu sablīvējumi. Uzlabojas ādas izskats – tā kļūst vienmērīgāka un gludāka.

Vingrojums “Noturēt zemeslodi”. Vienu kāju izstiept uz aizmuguri, bet otru ceļgalā saliekt. Plaukstas turēt nabas augstumā, saliktas vienu uz otras.

Visus fenšui lēno kustību vingrojumus jāizpilda lēni un koncentrējot uzmanību. Šajos vingrojumos tiek trenēta ne tikai līdzsvara sajūta, bet arī muskuļu un cīpslu lokanība. Šie vingrojumi ir ļoti viegli izpildāmi, un vislabāk tos izpildīt vienu pēc otra, ikvienu pozīciju noturot vienu līdz divas minūtes.

Vingrojums “Pūķis savicina spārnus”. Plaukstas spiest vienu pret otru. Ķermeņa augšdaļu no jostasvietas izvirzīt sāniski.

Šajā laikā jāelpo mierīgi, ievelkot gaisu dziļi plaušās (elpojot it kā ar vēderu), pie kam uzmanība jāpievērš ķermeņa vidusdaļai.

Vingrojums “Atvērt debesis”. Kājas plecu platumā. Pacelt rokas, vienu plaukstu pavērst uz ārpusi, otru – pret sevi.

Vingrošanai vajadzīgs brīvs apģērbs, nepiespiesta atmosfēra, un arī laba ventilācija telpā veicina pozitīvo efektu.

Vingrojums “Palaist putnu brīvībā”. Vienu roku paceltu saliekt 90 grādu leņķī, galvu pagriezt pretējā virzienā. Otru roku turēt izliektu priekšā un pastiept.

Ideāli būtu šos vingrojumus izpildīt divreiz dienā, pirms brokastīm un pirms vakariņām.

Aromātiskās vannas lutina prātu un jūtas

Āzijā vannas ir paredzētas ne tikai, lai nomazgātos, jo šim nolūkam der arī duša. Vannošanās ir gandrīz kā svētki, kurus atzīmē, pieliejot ūdenim dārgas aromātiskās esences. Šādā veidā iespējams mērķtiecīgi ietekmēt garastāvokli.

Nomierinoši iedarbojas aromātiskās piedevas ar melisas, ģerānijas vai lavandas smaržu. Brīnišķīgi uzmundrinošs ir zaļās tējas aromāts, ko var iegādāties gan vannas putu, gan šķīstošo tabletīšu veidā. Lai āda būtu zīdaina un ar manāmu svaiguma sajūtu, pēc vannošanās ķermenis jāieziež ar masāžas eļļu, kuras sastāvā ir zaļās tējas ekstrakts.

Rožu un vaniļas aromāts (ķermeņa eļļas veidā vai kā vannas bumbiņas, kas iekrāso ūdeni) vairo jutekliskumu un pamodina erotisku noskaņojumu. Zaļš, dzeltenes vai sarkans ūdens ir brīnišķīga bauda gan acīm, gan degunam. Jūras sāls vannā palīdz atsārņot organismu.

Labvēlīgi enerģijas nesēji ir arī koka izstrādājumi. Tādēļ skaistumkopšanā, ievērojot fenšui padomus, vēlams izmantot koka ķemmes, birstes un citus piederumus koka ietvaros.

Ādas mitruma līdzsvarošanai pēc vannas piemēroti maigi aizsargkrēmi jeb kopšanas šķidrumi. Aromātiskā vanna un krēmi mīkstina sasprēgājušās vai sausās vietas uz ādas, kas kļūst mīkstas un gludas. Pēc šādas ķermeņa kopšanas tu sajutīsies pavisam labi savā ādā.

Smalkas smaržas pacilā dvēseli

Ja pārstrādāšanās radījusi ilgstošu nespēku un miegainību, vai tieši otrādi – tu nespēj atslābināties no stresa, atbilstoši fenšui mācībai, katram dvēseles noskaņojumam var atrast aromātu, kas atjauno iekšējo harmoniju.

Fenšui māca, ka miesas un dvēseles saskaņu var panākt ar aromātiskajām vielām, kas tiek iedalītas divos veidos, pēc iņ un jaņ principa – nomierinošajos un uzmundrinošajos aromātos. Jaņ smaržas ir enerģētiski spēcīgas (piemēram, piparmētras un baziliks), bet iņ smaržas (piemēram, jasmīns, verbēna, sarkanās jāņogas) mazina stresu, nomierina.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form