Latvijas jaunā modes zvaigzne - Aļona Bauska ar QooQoo

Latvijas jaunā modes zvaigzne - Aļona Bauska ar QooQoo
Foto: Ilze Vanaga, L'Officiel Latvia

Latvijas jaunā modes zvaigzne 27 gadus vecā Aļona Bauska modes biznesā ienākusi pavisam nesen. Kopš 15 gadu vecuma viņa nodarbojas ar grafisko dizainu, strādājusi arī reklāmā. Bet viss sākās ar to, ka T krekli ar viņas veidotajām asprātīgajām apdrukām ātri vien kļuva populāri viņas draugu lokā. Jaunais zīmols ar draiskulīgo nosaukumu QooQoo brāzmaini iedrāzās Latvijas modes orbītā. Dibināts 2009. gadā, jau pēc gada tas kļuva par galveno Riga Fashion Week atklājumu un saņēma labākās debijas goda nosaukumu Stila un modes balvas 2010 pasniegšanas ceremonijā.

Nu zīmols QooQoo jau iegājis Amerikas un Austrālijas tirgū, bet pavisam nesen tā pārstāvniecība atvērta arī Honkongā. Zīmola enerģiskais stils ir līdzīgs tā radītājas raksturam. Aļonai ir aktīvs dzīvesveids: viņa skrien, brauc ar divriteni un izmēģina spēkus orientēšanās sportā. Viņa ir visnotaļ pozitīvs cilvēks ar savu ironijas devu un, kā jau visi radošo profesiju pārstāvji, mazliet "kukū" šā vārda labajā nozīmē.

* Apgleznot kreklus un dāvināt tos draugiem - sākumā tas man bija vaļasprieks, bet pārvērst par nopietnu darbu nekad nebūtu ienācis prātā. Mani tikpat kā neinteresēja apģērbs. Taču bijusī kolēģe no reklāmas aģentūras piedāvāja iesaistīties kopīgā projektā. Tas mani ieinteresēja, jo tu nevis vienkārši radi zīmējumus, bet tos izvieto uz apģērba un skaties, kā tie transformējas uz cilvēka ķermeņa, - grafiskajam dizaineram tas ir ideāls pašizteiksmes veids.

* Esmu studējusi ekonomiku Latvijas Universitātē, pēc tam absolvēju Baltijas Starptautiskās akadēmijas vides dizaina nodaļu. Tas viss notika paralēli manam darbam reklāmas aģentūrā. Izglītība - tas, protams, ir labi, taču man vienmēr daudz svarīgāka šķitusi profesionālā pieredze - darbs ar pasūtītāju un veiksmīga komunikācija. Es uzskatu, ka māksliniekiem un vēl jo vairāk modes dizaineriem augstskolās vairāk jāmāca menedžments, prasme sevi pareizi pasniegt un izdevīgi pārdot. Mums ir daudz talantīgu cilvēku, bet tikai uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt tos, kas savu talantu prot pārvērst par unikālu preci.

* Mode - tas ir nopietns bizness, un ar to nodarboties vienatnē nav iespējams. Vajadzīgi vismaz divi cilvēki: viens nodosies jaunradei, bet otrs strādās ar menedžmentu un finansēm. Taču, ja to visu kāds centīsies apvienot vienā personā, tad kāda no šīm jomām noteikti sāks klibot.

* Mūsdienu modē šobrīd ir divi paralēlie virzieni. Vieni dizaineri vairāk seko klasiskajiem kanoniem, bet citi ir aizrāvušies ar drosmīgiem mākslas projektiem, ielas modi, seko subkultūrai. Tieši šie drosminieki arī rīko revolūciju. Sākumā viņu idejas šķiet ekstremālas un nejēdzīgas, taču pēc tam tās kaut kā nemanāmi ienāk dzīvē. Mode vispār maina cilvēku apziņu - vēl vakar mēs uzlūkojām šos svārkus ar ironisku smīniņu, bet šodien tie ir popularitātes virsotnē, un mēs jau traucamies pēc tiem uz veikalu. Ir amizanti to visu vērot un arī pamācoši.

* Ja cilvēks apjauš savu radošo potenciālu, sapņo par slavu un to, lai viņš būtu pieprasīts, viņam vispirms savi darbi jāparāda apkārtējiem. Neslēpiet tos: dāviniet, pārdodiet, publicējiet, ielādējiet internetā! Jūs gūsiet satriecošu popularitāti un atgriezenisko saikni. Un lai jūs nebaida ideju zagšana - visu tāpat nevar nozagt.

Source info

"L'Officiel"


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.
Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus
Arhīvs
Viņa.lv - vēl sievišķīgāka un gatava dalīties noslēpumos! Pievienojies un uzzini!
Es jau sekoju jūsu jaunumiem, paldies!