Foto: Vida Press

Alise Annija Daugule mācās vien 10. klasē Limbažu novada ģimnāzijā, taču nesenajās Londonas, Milānas un Parīzes modes nedēļās jau iekarojusi vairāku modes grandu simpātijas. Dažu mēnešu laikā viņa piedalījusies tādu zīmolu kā "Victoria Beckham", "Versace", "Dior", "Hermes", "Valentino" modes skatēs. Šobrīd jaunā modele turpina mācības skolā, attīsta valodas prasmes un uztur sevi labā fiziskajā formā, taču viss liecina, ka Alisei gaidāma spoža karjera.

"Bērnībā vēlējos kļūt par olimpisko vai pasaules čempioni vieglatlētikā," stāsta Alise, "nekad nebiju iedomājusies, ka reiz kļūšu par modeli. Tas nāca negaidīti." Pirms pāris gadiem Alisi pamanījuši modeļu aģentūras "Dandy" pārstāvji. Tās radītājs un vadītājs Nils Raumanis atklāj, ka tā bijusi viena no vērienīgākajām aģentūras jauno modeļu meklēšanas kampaņām: "Pamanījām viņu kādā pasākumā, kur Alise ar savu moderno izskatu un apburošo personību burtiski apbūra mūs kā aģentus!" Jau iepriekš līdzīgā veidā aģentūra atklājusi tādas pasaulē slavenas modeles no Latvijas kā Ieva Lagūna un Ginta Lapiņa.

Ķēdes reakcija

Alise debitēja 2016. gada oktobrī, kad piedalījās modes nama "M-Couture" skatē Rīgā, taču pirmais lielais pasaules uznāciens notika šā gada rudenī: "Mana pirmā lielā skate bija "JW Anderson" šoruden Londonas modes nedēļā. Pirms skates un skates laikā biju ļoti, ļoti satraukusies, man pat trīcēja rokas," atklāj modele. Taujāta par to, kur atrast pārliecību par sevi, kad jāiziet uz mēles simtu cilvēku un kameru priekšā, Alise stāsta: "Pārliecību par sevi varu atrast savā būtībā, personībā un domās, jo ar domām kontrolēju emocijas un nepazaudēju to, kas esmu, pat visgrūtākajos brīžos." Viņa atklāj, ka modes pasauli var iepazīt tikai klātienē, gūstot pieredzi un rūdījumu. Tas arī palīdz iegūt vajadzīgo pārliecību. "Man ļoti palīdz arī ģimene, kura vienmēr mani atbalsta," teic jaunā modele.

View this post on Instagram

A post shared by Victoria Beckham (@victoriabeckham) on Sep 18, 2018 at 2:26am PDT

Tāpat lielus panākumus Londonas modes nedēļā Alise guvusi "Victoria Beckham" skatē, kur izpelnījusies slavenās Bekhemu ģimenes uzslavas. Skates Londonā pievērsušas pasaules uzmanību, un Alisei piedāvātas sadarbības iespējas arī Milānā un Parīzē. Viens no iespaidīgākajiem piedāvājumiem izteikts Milānā, kur latvieti uzrunājis "Versace" modes nams. Raumanis atklāj, ka šim zīmolam bijusi prasība – nepiedalīties konkurentu skatēs Milānā, kamēr nav izrādīti jaunākie "Versace" tērpi, kam aģentūra arī piekritusi.

View this post on Instagram

A post shared by DANDY model management Riga (@dandymodelsriga) on Nov 14, 2018 at 3:16am PST

Vēlāk notikusi ķēdes reakcija un Alisei piedāvāts sadarboties ar "Missoni" modes namu, kā arī savus aicinājumus izteikuši Parīzes zīmoli, piemēram, slavenais "Dior" modes nams. Savukārt "Hermes" piedāvājis Alisei atklāt modes nama skati un iziet pirmajai. Raumanis uzsver, ka modelēm tas ir īpašs pagodinājums. Paralēli šīm Parīzes modes nedēļas skatēm notikušas sarunas arī ar "Valentino" zīmolu, kurās Alise izcēlusies ar profesionālu attieksmi un savu aktuālajām tendencēm tik atbilstošo izskatu. Neilgi pēc šiem notikumiem arī portāls "Models" latvieti atzina par vienu no ietekmīgākajām 2018. gada jaunajām modelēm, iekļaujot Alisi "Top newcomers" reitingā.

View this post on Instagram

A post shared by DANDY model management Riga (@dandymodelsriga) on Oct 26, 2018 at 9:55am PDT

Par modes skašu aizkulisēm Alise stāsta: "Pašlaik skašu aizkulisēs esmu saskārusies tikai ar labu attieksmi. Manuprāt, palīdz tas, ka man vēl nav 18. Tā kā modeļu skatēs ir daudz un visām modelēm, tērpiem jāizskatās izcili, pirms skatēm tiešām notiek liela drūzma un valda satraukums. To rada arī daudzu vizāžistu, frizieru un fotogrāfu atrašanās aizkulisēs." Viņa piebilst, ka slavenie modes dizaineri ir tādi paši kā mēs, tikai daudz populārāki un aizņemtāki. Kopumā Alise Annija Daugule šajā rudenī piedalījās 12 modes skatēs – "Victoria Beckham", "Kristopher Kane", "JW Anderson", "Mary Katrantzou", "Versace", "Missoni", "Dior", "Dries Van Noten", "Loewe", "Hermes", "Valentino" un "Sacai" –, kur izrādīja nākamās sezonas tērpus.

View this post on Instagram

A post shared by Hermès (@hermes) on Sep 29, 2018 at 3:26pm PDT

Šobrīd izglītība ir numur viens

Nils Raumanis stāsta, ka "Dandy" ir modeles "mātes aģentūra", kas nozīmē – Alises pirmais un galvenais aģents. Aģentūra lemj par to, kādi aģenti pasaulē būtu vispiemērotākie modeles karjeras pareizai virzībai, kādus projektus akceptēt un kurus noraidīt, kā ilgtspējīgi virzīt karjeru, lai tā attīstītos profesionāli, produktīvi un ar visaugstāko pievienoto vērtību. Viņš talantīgo modeli raksturo: "Alise ir ļoti pozitīva, fantastiski mērķtiecīga un atbildīga meitene. Šādus jauniešus satiekam ļoti reti un esam gandarīti, ka Alisei piemīt šādas īpašības, kas, mūsuprāt, ir viena no veiksmes atslēgām veiksmīgas nākotnes karjeras izveidē."

"Alise mācās 10. klasē, un uzskatām, ka šobrīd izglītība ir numur viens. Uzreiz aiz izglītības seko modeles karjeras attīstīšana, kur, nemitīgi uzturot aktīvu kontaktu ar Alises vecākiem un pasaules modes industrijas klientiem, aģentiem, kopā lemjam par svarīgākajiem modes industrijas piedāvājumiem un attiecīgi par iespēju tos izmantot, maksimāli respektējot Alises skolas gaitas," stāsta Raumanis.

View this post on Instagram

A post shared by DANDY model management Riga (@dandymodelsriga) on Oct 24, 2018 at 10:30am PDT

Viņš piebilst, ka arī Alises nokļūšana ietekmīgāko jauno modeļu sarakstā ir gan milzīgs sasniegums, gan arī izaicinājums aģentiem nepazaudēt profesionālo fokusu. "Piedāvājumu no industrijas ir ļoti daudz, un šādos brīžos svarīgi ir spēt profesionāli nošķirt – kurš piedāvājums ir nozīmīgs meitenes karjerā, bet kurš ir tāds, ko varam noraidīt, jo piedāvājuma ietekme uz karjeru nav būtiska, tādējādi vispareizāk un efektīvāk izmantot Alises brīvo laiku, kas, ņemot vērā viņas aizņemtību skolā, protams, ir ļoti ierobežots," tā "Dandy" vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!