Foto: Privātais arhīvs
Zanda Tūne ir aktīva un radoša sieviete, kurai ir svarīgi darīt dzīvē lietas, kas sniedz gandarījumu, kā arī dzīvot zaļāk. Viņas profesionālā karjera ir saistīta ar personāla vadību. Taču paralēli pamatdarbam viņa vada, kā pati teic, sociālo un zaļās domāšanas projektu "Ginger Up Recycled Bags". Bet, lai arī kāds būtu sasniedzamas mērķis, it visā ir svarīgi censties izbaudīt arī pašu "skrējienu", pārliecībā dalās Zanda.

"Vienmēr ar lielu apbrīnu esmu skatījusies uz cilvēkiem, kas paši ir attīstījuši savas idejas, realizējuši sapņus un iekarojuši tirgus, un reizē domājusi, cik fantastiski būtu piedzīvot iespēju radīt un attīstīt pašai savu ideju. Manī vienmēr ir bijusi uzņēmējas sajūta, bet sajūta par manu virzienu atnāca caur dažādām sakritībām un meklējumiem," teic Zanda, kurai ir divas augstākās izglītības – maģistra grāds organizāciju psiholoģijā, kā arī inovatīvajā uzņēmējdarbībā.

Ideja radās pirms pieciem gadiem. Viņa pamanījusi PVC banerus (āra reklāmas plakātus) un sākusi aizdomāties, ka šo materiālu pēc reklāmas kampaņu beigām neviens vairs neizmanto. "Nereti tie nonāk atkritumos. Mans tētis bieži izmantoja šo materiālu saimniecībā, apklājot malku. Sāku domāt, ko ar šādu materiālu varētu iesākt un vai ir iespējams to kaut kā otrreiz izmantot. Pasaulē ir daudz veiksmīgu piemēru, kā izmantot lietotus materiālus un radīt jaunus produktus. Pagāja ilgāks laiks, lai saprastu, kā strādāt ar šo materiālu un ko no tā var attīstīt," stāsta Zanda. "Sapratu, ka PVC baneru materiāla struktūra krietni atšķiras no tās, kāda ir citur pasaulē, piemēram, Amerikā. Latvijā pieejamā materiāla sastāvā ir lielāks procents plastmasas, un tas ir daudz cietāks," materiāla iezīmes izklāsta Zanda.

Foto: Privātais arhīvs

Vispirms Zanda nolēmusi radīt slēpju un snovborda inventāra somas. "Lai radītu snovbordam un slēpēm somas, veicu vairākus dizaina eksperimentus. Manus produktus testēja snovbordisti un slēpotāji Austrijā un Norvēģijā, bet ar laiku sapratu, ka šim produktam nespēju atrast tirgu. Turpināju meklēt citas iespējas, skatījos, kas cilvēkiem patīk. Kaut kā atnāca doma par velosipēda bagāžnieku somām," tā uzņēmēja. "Man šī ideja patīk, un es ticu šim produktam, līdz ar to viss sāka attīstīties pats no sevis. Es pati lielāko daļu vasaras un sausā laika pārvietojos ar velosipēdu. Dievinu braukt agri no rītiem pa Rīgas ielām."

Spilgtās, lietus izturīgās somas veidotas no dažādiem materiāliem. Ražošanā izmantoti ne tikai baneri, bet arī citi materiāli, kas jau vienu savu mūžu nokalpojuši, piemēram, auto drošības spilveni. "Man patīk eksperimentēt un jaukt dažādus rūpnieciskos materiālus, kas jau vienreiz ir lietoti," piebilst Zanda. "Es esmu idejas virzītāja. Funkcionālo dizainu man palīdz radīt, bet tas, kā katra soma izskatās, ir mans radošais darbs – kādas bildes, kādas krāsas ar kādu materiālu miksēju," piebilst Zanda, skaidrojot, ka pēc sagatavotiem šabloniem tālāk darbs tiek nodots šuvējai.

Zaļā domāšana un filozofija

Foto: Privātais arhīvs

Apkārtējo reakcija, pašas virzība un cenšanās izbaudīt pašu 'skrējienu'

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!