Foto: DELFI
"Micelārais ūdens ir jaunums pasaulē, kur to lieto vēl salīdzinoši maz. Nolēmu, ka jāuzsāk savs kosmētikas ražošanas bizness, turklāt jāsāk ar produktu, kas ir inovācija un ko sievietes Latvijā varētu tiešām novērtēt. Tā šogad sākām šeit ražot micelāro ūdeni. Tas nozīmē, ka sievietei vairs nevajag trīs dažādus produktus – pieniņu sejas tīrīšanai, šķidrumu acu tušas noņemšanai un vēl toniku. Tas viss ir vienā produktā – micelārajā ūdenī ", tā par savu ražojumu stāsta bijusī juriste, tagad uzņēmuma "Ambersense" vadītāja Jolanta Ozoliņa.

Latvija var!

Jaunais uzņēmums izvietojies Rīgas nomalē telpās, kur savulaik atradusies audumu ražotne, tad konditoreja un tagad - kosmētikas ražotne. Pavisam tajā strādā trīs cilvēki. Telpā pie kolbām un pudelītēm rosās uzņēmuma ķīmiķe. Kāds aparāts maisa sarkanīgu šķidrumu, cita darbiniece pa tālruni pieņem pasūtījumus. Visu fotografēt īpašniece neļauj - daļa no ražošanas procesa joprojām ir noslēpums. "Ūdeņa sastāvdaļas, protams, nav noslēpums. Taču noslēpums ir sastāvdaļu proporcijās un balansā", stāsta Jolanta Ozoliņa. Viņa stāsta, ka micelāro ūdeni pasaulē jau ražo daži lieli kosmētikas ražotāji, taču šis produkts joprojām ir maz pazīstams un pašmāju ražojuma formula ir pašu pusgada laikā izauklēta un radīta. "Man patika skatīties LTV1 raidījumu "Latvija var!". Reiz noskatījos un nolēmu, ka arī es varu. Pametu jurista darbu un pievērsos micelārajam ūdenim. Izpētījām dažus jau esošos, ko ražo lielās selektīvās laboratoriskās ražotnes - Lancome, "Biodroga", "Bioderma". Sapratu, ka tas ir jāsāk ražot šeit un vēl labāks nekā tie, kas jau tiek piedāvāti. Šādu uzdevumu devu savam ķīmiķim un tas tagad ir izdarīts - radījām oriģinālu produktu ar rožūdeni, kurā ir viss tas, kas citiem pietrūka", stāsta Jolanta.


Šis produkts esot domāts steidzīgām un darbos aizņemtām sievietēm un tām, kas varbūt vienkārši ir slinkas un kurām netīk ik dienas veikt visu garo sejas attīrīšanas un tonizēšanas ceļu. Produkta unikalitāte slēpjas arī faktā, ka, uzlikts uz vates, šis ūdens savās molekulās jeb micellās sagūsta netīrumu un vairs neizlaiž to ārā. "Netīrumi netiek vienkārši stumdīti pa seju šurpu turpu, tā dēvētā micella savelk tos sevī", uzsver uzņēmuma vadītāja.

"Latvijas sievietes ir diezgan izlutinātas un izvēlīgas, viņas nav viegli pārsteigt, bet mēs centāmies", saka ķīmiķe Vera Samoilova. Viņa 38 ķīmiķu konkurencē uzvarējusi un ieguvusi iespēju strādāt jaunajā uzņēmumā. Tieši Vera bija tā, kas eksperimentēja un eksperimentēja, tālāk cilvēki testēja un testēja, līdz gala versija bija gatava.

ES nauda uz skaistuma altāra

Jolanta Ozoliņa ir no tiem, kas cenšas izmantot visas piedāvātās atbalsta iespējas. Uzņēmums startējis, izmantojot Hipotēku un zemes bankas kredītu un bankas piedāvāto programmu uzņēmējdarbības uzsākšanai "Altum". Tāpat "Ambersense" ir līgums ar Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūru (LIAA) par atbalstu ārējo tirgu apguvei - ar aģentūras atbalstu jaunais kosmētikas ražotājs dosies uz starptautiskām nozares izstādēm. Paralēli micelārajam ūdenim uzņēmums sācis ražot arī citu kosmētiku - krēmus, skrubjus, ķermeņa sviestu, ziepes, kā arī produktu līniju bērniem no dabiskām izejvielām.

"Uzņēmumam ir tikai deviņi mēneši, pa šo laiku lietas tika lolotas un testētas, taču piedzimām mēs, ja tā var izteikties, tikko kā notikušajā izstādē "Baltic Beauty 2011" Rīgā, kad piedzīvojām negaidītu interesi", stāsta Jolanta. Visvairāk apmeklētāji interesējušies tieši par micelāro ūdeni. Vaicājuši - kas tas ir, kā to lietot un izpirkuši visu, kas bijis. Lielākoties interesējušies vietējie kosmetoloģijas lauciņa pārzinātāji un farmaceiti. Izstādē uzņēmums nodibinājis kontaktus ar tirdzniecības pārstāvjiem Anglijā un Lietuvā. LIAA izsludinājusi pieteikšanos dalībai nacionālajā stendā aprīlī Londonā notiekošajā izstādē "Natural & Organic", kur Jolantas uzņēmums pieteicies pats pirmais. Nu jau atrasts arī investors un uzņēmums grasās uzņemt lielus apgriezienus, nākotne saistās ar NVS valstu tirgus iekarošanu. "Tur ir milzīgs tirgus un daudz ļoti aizņemtu un otrādi - slinku sieviešu", smejas Jolanta.

"Mēs negribējām tā, ka nopērkam no lielā ražotāja kannu ar rožūdeni, savālējam pudelēs, pieliekam savu birku un aiziet! Mēs gribam atšķirties, ka mums viss ir pašu radīts. Pašu recepte - pašu sajaukts, testēts un process ir pašu no A līdz Z", bilst "Ambersense" vadītāja. "Man ir mērķis 20 gadu laikā kļūt par selektīvās kosmētikas ražotāju. Tas ir uzņēmums, kam ir savas laboratorijas, kas izstrādā savas izejvielas un rada visu pats. Man ir lieli mērķi, ka "Ambersence" būs Latvijā bāzēts tāds liels ražotājs, kā citviet "Lancome", "Biodroga". Man ir tiešām lielie plāni, es neslēpju, varat saukt mani par crazy, bet plāni ir lieli".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!