Foto: Publicitātes foto

Piektdien, 23. oktobrī, Latvijas modes festivāla "Modes manifestācija II" ietvaros Rīgā demonstrētas pašmāju modes zīmolu jaunākās kolekcijas, turpinot Latvijas modes zīmolu dažādības manifestēšanu, kas tika iesākta tāda pat nosaukuma festivālā šī gada martā. Lai redzētu Latvijā un ārpus tās robežām pazīstamu zīmolu un jauno modes dizaina talantu jaunākos darbus, Riharda Vāgnera zālē pulcējās vairāk nekā 200 skatītāju, informē pasākuma organizatori.

Lai stimulētu jauno modes dizaineru un zīmolu ienākšanu Latvijas modes industrijā un veicinātu to atpazīstamību sabiedrībā, liela daļa programmas tika veltīta jaunās paaudzes zīmolu pieteikumiem.

Savas jaunākās kolekcijas demonstrēja Latvijas modes stabila vērtība zīmols "Alexander Pavlov", popularitāti nostiprinājušais zīmols "Red Salt", ilgāku laiku Šanhajā dzīvojusī Baiba Ladiga - Kobayashi, strauju atpazīstamību iekarojošais zīmols "IN BY INGA NIPĀNE", kā arī jaunie modes dizaineri un talanti – Una Bērziņa, Liene Bukovska, Laima Ūdre un Arvils Linde.

Latvijas modes festivāls "Modes manifestācija" norisinājās jau otro reizi, lai turpinātu pozitīvo rezonansi sabiedrībā par Latvijas modes dizaina daudzveidību. Festivāla mērķis bija gan demonstrēt Latvijas modes zīmolu jaunākās kolekcijas, gan arī diskutēt ar industrijas profesionāļiem un ieinteresētajām pusēm par modes industrijas situāciju Latvijā. 22.oktobrī notika diskusija "Modes industrijas situācija Latvijā".

Baibas Ladigas kapsulas kolekcija "Cocoon" radīta rudens un tuvojošās ziemas iespaidā. Silueti ir lakoniski un brīvi, tiem raksturīga Āzijas ietekme. Tērpos maksimāli izmantots neapstrādāto vīļu princips, kas tā valkātājai rada vēl komfortablāku sajūtu. Kolekcijas pamattoņi ir silti pelēkais un aļģu zaļais. Tērpus papildina zīmolam raksturīgie askētiskie ādas aksesuāri melnā un brūnā krāsā.

"Alexander Pavlov" rudens/ziemas kolekcija uzbur senās Ēģiptes sajūtu. Kolekcijas tērpi ir iespēja pakavēties apbrīnotās un cēlās Nofretetes tēlā, smelties viņas drosmi, spēku un skaistuma izjūtu. Ne velti viņa bijusi viena no visvarenākajām sievietēm, kas valdījusi Ēģiptē.

"Red salt" rudens/ziemas kolekcijas radīšanā tās dizainere Indra Salceviča ļāvusies intuīcijai, pieturoties pie moto "Ir jādzird intuīcija − tā vienmēr čukst!". Zīmols turpina turpina savu uzsākto ceļu ready to wear virzienā, domājot par sievietes ikdienas un svētku garderobi. Rudens ziemas kolekcijā ir ieturēta zili pelēkā krāsu gammā ar aizvadītā gadsimta 40 gadu dekādei raksturīgo tērpu piegriezuma līnijām un 70 gadiem raksturīgajām stilistiskajām detaļām.

Zīmola "IN by INGA NIPANE" 2015./2016. gada rudens/ziemas kolekcijai par iedvesmas avotu kalpojušas gotiskas katedrāles un to griestu velves, grafiskas līnijas un reljefi. Kolekciju raksturo kontrastaini krāsu un faktūru savienojumi, no rupjas vilnas līdz plānam zīdam, stepēti audumi un mākslīgās ādas detaļas.

Arvils Linde ar kolekciju "Magnificent Bastard" demonstrē klasiskās garderobes transformācijas un mutācijas procesu, kura rezultātā ar netradicionālu konstrukciju un konstruēšanas metožu palīdzību ir radīti apģērbi, kas pirmajā brīdī rada iespaidu par klasiskiem apģērbiem. Taču, tos pētot tuvāk, ir redzams, ka ne viss ir tāds, kā tas izskatās pirmajā acu uzmetienā, jo bieži vien mūsu prāts ar mums mēdz izspēlēt trikus, jo patiesi − velns ir detaļās.

Unas Bērziņas kolekcija "Cancel/Print" veidota, iedvesmojoties no salūzuša printera, kas drukā izkropļotus tekstus ar patvaļīgi izmainītu šriftu − burti, kas sadrukājušies cits citam virsū dažādos lielumos, izplūdušus krāsu laukumus, saburzītas un sagofrētas papīra lapas. Tērpu apdrukās izmantota printera lietošanas instrukcija, un apdruka veikta sietspiedes tehnikā.

Laimas Ūdres kolekcija "Multum", kas tulkojumā no latīņu valodas nozīmē "daudz", ir interpretācija par mainīgo, kas pārveidojas, ietekmējoties no jaunām vidēm, informācijas, norisēm, izmantojot un apvienojot atsevišķas detaļas, kas tēlam šķiet tīkamas. Tas atklāj iracionalitāti un būtnes divdabību −- vilnas, lina, smalka kokvilnas muslīna izstrādājumi tiek komplektēti ar spilgtu mākslīgo ādu, ar pērlēm izšūtas zeķes tiek ievilktas putuplasta čībās. Tēls tiek veidots uz klasikas pamata, domājot par sportiskā stila ērtību, apvienojot ar etniska un sakrāla tērpa sajūtām.

Dizainere Liene Bukovska ir radījusi savu apģērbu un aksesuāru zīmolu "Kumma", kurā darbu galvenokārt fokusē uz somu dizainu, to funkcionalitāti un transformēšanas iespējām, savukārt tērpu radot, lai rastos mijiedarbība ar aksesuāriem. Kolekcija veidota, iedvesmojoties no aizvadītā gadsimta 30.gados Latvijā radītā miniatūrā fotoaparāta VEF Minox. Šajā kolekcijā mijas retro un futūrisma noskaņas, tiek akcentētas horizontālas līnijas, lakoniskas formas un griezumi, tiek uzsvērts minimālisms un kompaktums.

Atzinīgākās pasākuma apmeklētāju ovācijas izpelnījās Lienes Bukovskas, Indras Salcēvičas, Arvila Lindes un Baibas Ladigas veikums, tērpiem atklājot gan futūristikas noskaņas un nebeidzamu fantāzijas lidojumu, gan iekļaujoties ready to wear jeb gatavs valkāšanai kategorijā.

Pasākuma vizuālās identitātes autore ir modes dizainere Baiba Ladiga. Fotogrāfija (skatīt rakstam pievienotajā galerijā) tapusi sadarbībā ar fotogrāfi Viku Anisko, grima mākslinieci Ditu Graudu un modeli Līgu Jankovsku. Modes skates kuratore ir Dita Danosa. Pasākuma organizators ir Latvijas Modes palāta, kas Latvijas Republikas Kultūras ministrijas izsludinātā konkursa ietvaros kopā ar dizaina biroju "H2E" ieguva tiesības izstrādāt un realizēt izstāžu ekspozīciju projektus. Šā notikuma līdzfinansētājs ir Valsts kultūrkapitāla fonds, informē tā pārstāvji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!