Rīgas modes nedēļā ("Riga Fashion Week") aizvadīta nu jau trešā diena, kas 25. oktobrī piedāvāja tādu Latvijas dizaineru kā Natālija Jansone, "BLCV by Bulichev", "Public Makes Image" un "Talented" skates. Tāpat dienas garumā notika arī vairāki pasākumi starptautiska projekta "United Fashion" ietvaros, informē Rīgas modes nedēļas organizatori.

Trešā diena radījusi iedvesmu nākamajam pavasarim ģērbties koši un spilgti, tomēr tajā pašā laikā dizaineri rūpējušies par vieglu, mazliet nebēdnīgu un funkcionālu šika apģērbu, ko lieliski var saskaņot ar jau esošiem garderobes elementiem. Tāpat iezīmējās klasiski piegriezumi un līnijas, kas modē ir gandrīz vienmēr.

23. oktobrī notika Rīgas modes nedēļas atklāšanas pasākums, kurā skatēs varēja lūkot trīs jauno mākslinieku modes vīzijas – tās apskati šeit. Savukārt 24. oktobrī stila pazinējus priecēja Rīgas modes nedēļas otrā diena, kurā valdīja īstens pavasaris. Vairāk lasi un lūko šeit.

Rudens karstākā modes pasākuma "Rīga Fashion Week" programmā paredzētas vēl vairākas pašmāju un ārzemju zīmolu skates gan 26., gan 27. oktobrī, kā arī citi pasākumi. Visu programmu, aktuālāko informāciju un aprakstus par dizaineriem meklē šeit.

Natālija Jansone

Modes dizainere Natālija Jansone ir viena vadošajām un atpazīstamākajām apģērbu radītājām Latvijā. Viņas radītos tērpus raksturo elegance, funkcionalitāte un sievišķīgs šiks. Vēl 1997. gadā tika izveidota "NJ Studija", kas strādāja galvenokārt kā dizaina ateljē klientiem, piemēram, Latvijas Nacionālajai operai, Latvijas Nacionālajam orķestrim, Latvijas olimpiskajai komandai, Eirovīzijas dziesmu konkursam un citiem.

Savukārt 2015. gadā uzņēmums mainīja savu darbības virzienu, uzsverot "pret-a-porter" un mūsdienīgas modes kolekcijas. Tāpat Natālija Jansone ir veiksmīgi startējusi arī ASV, Eiropas, Krievijas un Āzijas tirgos, nesot plašumā Latvijā ražotu apģērbu vārdu. Elegances pielietos tērpi ir eleganti, rezervēti un precīzi, gluži kā noslīpēti dārgakmeņi. Turklāt tie darināti ar rokām, izmantojot dabiskos materiālus.

'BLCV by Bulichev'

"BLCV by Bulichev" ir unikāla zīmola koncepcija, kas apvieno "pret-a-porter" kolekcijas un individuālus klientu pasūtījumus. 2002. gadā apģērbu zīmolu Latvijā izveidoja Iļja Buličevs. Viens no svarīgākajiem audumiem, ar ko darbojas zīmols ir džinss. Tas tiek inovatīvi pielietots klasiskos dizaina veidos, piemēram, ar drosmīgāk un unikālām detaļām.

Buličeva radīto apģērbu varētu raksturot arī kā nedaudz dumpiniecisku, kas lieliski piemērots katra augumam. Rīgas modes nedēļas skatē tērpos bija redzamas arī aktuālās pasaules tendences, piemēram, leoparda raksti.

'Public Makes Image'

"Publice Makes image", kas dibināts 2016. gadā, jaunajai kolekcija dots nosaukums – "Street Motion", kas tulkojumā nozīmē "ielas kustība". Apģērbā tiek turpināts stāsts par urbanās pilsētas tēmu un parāda starpspēli starp grandžu un sportu.

Zīmola dizainere Liene Grīnberga atzīmē, ka viņas jaunajā kolekcijā ir savienoti astoņdesmito un deviņdesmito gadu jauniešu modes tendences. Tad jaunieši nebaidījās atšķirties un publiski izpaust savu individualitāti. Interesanti, ka kolekcijas iedvesma nākusi no "FIFA World Cup 2018", kā arī no tādām izcilām personām kā Aļona Ostapenko un Kurts Kobeins.

'Talented'

Zīmola "Talented", kura svarīgākās vērtības ir kvalitāte, asprātība un svaigums, jaunās kolekcijas doma ir par saplūšanu – dažādas lietas un darbības saplūst viena otrā un, tām saspiežoties, rodas funkcionālas kļūdas. Apģērbs šajā kontekstā sāk iegūt jaunu nozīmi – funkcionālais un dekoratīvais ir maksimāli satuvināts.

Kolekcijā dizainere Indra Komarova saaudzē jaku ar somu, bikses ar jostas somu – dekoratīvo un funkcionālo, vienlaicīgi turpinot savu iecienīto volānu tēmu un meklējot arvien jaunus to izvietojumus apģērbā. Zīmolam raksturīgie kokvilnas un lina materiāli izvēlēti klasiskos toņos – balts, bēšs, haki, zils, melns, galveno lomu atstājot faktūrai un formai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!