Nē svaigi spiestām sulām un žāvētiem augļiem

Augļi un svaigi spiestas sulas – vai tiešām tik veselīgi, kā varētu šķist?
Foto: Shutterstock


Ne tikai svaigi, bet arī žāvēti augļi satur fruktozi. Neskatoties uz to, ka tajos ir ļoti daudz vērtīgo minerālvielu un vitamīnu, uztura speciālistes atklāj, ka tie žāvētā veidā satur pat vairāk cukura nekā svaigā. Piemēram, dateles un rozīnes. “Šie augļi ir veselīgi, un tie ir jāēd, bet tajā pašā laikā tie ir vēl koncentrētāki, līdz ar to satur vēl vairāk cukura,” skaidro Baumane.
Grīnberga piebilst, ka viena vai divas dateles dienā nekādu ļaunumu nenodarīs, taču vērīgākiem jābūt tiem kārumniekiem, kas var apēst paciņu rozīņu vai desmitiem dateļu dienā. Taču tas, cik daudz žāvētu augļu dienas laikā cilvēks var notiesāt, ir arī atkarīgs no viņa dzīvesveida un fiziskās aktivitātes.

Līdzīgi ir arī ar svaigi spiestām sulām. Uztura speciālistes ikdienā iesaka labāk ēst veselus augļus, nevis spiest no tiem sulu. “Izspiežot sulu, mēs neuzņemam augļos esamās šķiedrvielas,” skaidro Baumane. Tāpat uztura speciāliste piebilst, ka, izdzerot vienu glāzi svaigi spiestas sulas, mēs jau uzņemam nepieciešamo augļu dienas devu, kas ir pielīdzināma divām porcijām dienā. Taču tas nebūt nenozīmē, ka dzert svaigi spiestas sulas nevajadzētu – visam jābūt ar mēru.

Grīnberga iesaka svaigi spiestas sulas dzert uzreiz pēc slimošanas, jo tas palīdzēs atgūt spēku un enerģiju. Taču ikdienā nekādas vajadzības tās dzert neesot. “Svaigi spiestas sulas ir liels cukura koncentrāts,” viņa piebilst. Tāpat ir arī ar bērnībā iecienītajiem sīrupiem.

Tags

Cukurs Pilnvērtīgs uzturs Veselības ministrija Veselīgs uzturs Vitamīni Šķiedrvielas

Comment Form