Depresija, izsalkums un matu izkrišana – kas liecina par olbaltumvielu trūkumu
Foto: Matthew Henry / cc

Olbaltumvielas spēlē būtisku lomu, nodrošinot organismu ar vairākām nozīmīgām funkcijām. Piemēram, veidojot un atjaunojot muskuļus, stabilizējot cukura līmeni un nodrošinot matu un nagu augšanu. Tomēr, neskatoties uz neskaitāmu cilvēku iecienītajām diētām, kur olbaltumvielas ir viena no svarīgākajām komponentēm, ir pietiekami daudzi, kuriem šī elementa organismā trūkst, nespējot nodrošināt tik svarīgās funkcijas.

Īpaši izteikts olbaltumvielu trūkums novērojams to cilvēku vidū, kuri ar uztura palīdzību veido tā saucamo kaloriju deficītu, kas, viņuprāt, ļauj ātrāk zaudēt liekos kilogramus. Tomēr tikai vienas no sekām šādos gadījumos ir nepietiekams olbaltumvielu daudzums ikdienā, norādīts portālā "Prevention". Savulaik uztura speciāliste Jeļena Pavlova norādīja, ka vārdi "proteīns" un "olbaltumvielas" ir viens un tas pats. Kā teica eksperte, cilvēkam dienā nepieciešams uzņemt aptuveni vienu gramu olbaltumvielu uz kilogramu svara. Tātad, ja svars, piemēram, ir 60 kilogrami, tad nepieciešams uzņemt 60 gramus šīs uzturvielas.

Uztura speciāliste arī atklāja biežu jautājumu – kā paātrināt vielmaiņu. Viņa norādīja, jo lielāka muskuļu masa, jo ātrāka vielmaiņa. Olbaltumvielas ir tās, kas var palīdzēt tikt pie muskuļmasas, taču nevar aizmirst par fiziskajām aktivitātēm. Ja to ikdienā praktiski nav, palielināts olbaltumvielu daudzums var pārvērsties taukos – vispirms no olbaltumvielām radīsies glikoze, bet enerģijai neizmantota glikoze var pārveidoties taukos.

Turpinājumā iepazīsties ar pazīmēm un simptomiem, kas liecina – olbaltumvielas uzņem par maz.

Intensīvi treniņi pie rezultāta nenoved


Par olbaltumvielu trūkumu organismā var liecināt situācijas, kad intensīvi sporto, bet rezultāts izpaliek, piemēram, tauku slānītis uz vēdera nesamazinās. Brīdī, kad trenē muskuļus, tie plīst. Savukārt, lai tie augtu, nevis samazinātos, nepieciešams pietiekams olbaltumvielu daudzums. Viens no veidiem ir jau dienas laikā īpaši pievērst uzmanību šim elementam, bet palīdzēt var arī viegla olbaltumvielām bagāta uzkoda pēc treniņa.


Source

DELFI Viņa

Tags

Nepietiekams uzturs Pilnvērtīgs uzturs Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form