Izvairies no diskomforta: ko ieteicams ēst, ja tev ir breketes
Foto: Shutterstock

Lai gan, iespējams, breketes ir populārākas jauniešu vidū, tomēr tās daudzos gadījumos tiek liktas arī pieaugušajiem. Un ikviena, kas kaut neilgu brīdi ir tās nēsājusi, zina, kādas klapatas ar tām var būt. Neskaitot sāpes un diskomfortu, kādas tās var radīt, apgrūtināta var būt arī ēšana. Tāpat dienās, kad zobi teju neizturami sāp, gribas izlaist maltīti, bet tas nebūt nav vēlams.

Lai brekešu radīto sāpju dēļ negribētu izlaist maltīti, iedvesmojoties no portāla ''Taste of Home'', piedāvājam iepazīties ar produktiem, kuru ēšana, ja tev uzliktas breketes, nesagādās nekādas problēmas.

Jogurts


Jogurts satur daudz olbaltumvielu, kalcija un probiotiskās jeb labās baktērijas – tieši šīs baktērijas var palīdzēt atbrīvoties no baktērijām mutē, kuras varētu kairināt tavas smaganas. Tāpat jogurts ir veselīga brokastu, pusdienu vai launaga alternatīva, kuru ēst, ja brekešu dēļ sāp zobi, jo nav vajadzības to košļāt.

Pankūkas


Jogurts brokastu vietā ātri vien var apnikt. Labā ziņa - ja vien pankūkām nav pievienoti rieksti, arī tās vari ēst, ja tev uzliktas breketes. Taču izvairies no lipīgiem sīrupiem vai ievārījumiem, jo tie var ieķept breketēs un padarīt gan smaganas, gan zobus jutīgus.

Zivis


Iespējams, tu esi gaļas mīle un labprāt ēd gan cūkgaļu, gan liellopu, gan vistu, taču brekešu dēļ gaļas košļāšana tev rada nepatīkamas sajūtas. Šādā gadījumā lieliska alternatīva būs zivis – tās ir gan viegli sakošļāt, gan tajās esošās omega-3 taukskābes palīdz uzturēt smaganas veselas. Tāpat, piemēram, lasis ir bagāts D vitamīna avots, kas palīdz tavam ķermenim efektīvāk uzsūkt kalciju, un, kā zinām, kalcijs ir neatņemama sastāvdaļa, kad runa ir par zobu veselību.

Saldais kartupelis


Ja tev kārojas kāds našķis, saldais kartupelis būs tieši laikā. Tas ir bagāts A vitamīna avots, kas var palīdzēt uzturēt zobus un smaganas veselas. Tāpat saldo kartupeli vari ēst dažādos veidos – ceptu, tvaicētu, sautētu, biezenī –, kā sirds vēlas.

Olas


Olas ir vērtīgs olbaltumvielu un fosfora avots. Tāpat tajās esošais D vitamīns un kalcijs kopā ar fosforu palīdz stiprināt ne tikai kaulus, bet arī zobus. Kā arī olas būs lielisks brokastu, pusdienu un vakariņu ēdiens – tās var ēst vārītas, ceptas, kultenī. Un tās, neatkarīgi no pagatavošanas veida, būs mīkstas, iespējams, pat kusīs mutē, neradot nepatīkamas sajūtas.

Smūtiji


Smūtiji ir lieliska alternatīva, lai organismu nodrošinātu ar tam nepieciešamajām barības vielām, neuzņemot kādu citu maltīti. Dzēriens būs izcils maltītes aizvietotājs dienās, kad brekešu dēļ zobi ir īpaši jutīgi. Tāpat smūtiji lieliski noder, ja diena tiek pavadīta skriešanā, neatliek pagatavot maltīti, bet bez ēšanas iztikt nevar.

Makaroni


Makaroni ir viegli pagatavojami, un tiem ir neskaitāmi daudz recepšu. Tāpat tos ir viegli sakošļāt, protams, ja tie ir pienācīgi izvārīti. Lai ēdienreize būtu veselīgāka, vari izvēlēties pilngraudu makaronus vai nūdeles, kuras gatavotas no pākšaugiem. Kā arī tiem vari pievienot ceptus, sautētus dārzeņus un mērces bez papildu pievienotā cukura.

Source

DELFI Viņa

Tags

breketes Jogurts Makaroni Pankūkas Zivis D vitamīns Sievietes veselība Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form