Ēd diennakts gaišajā laikā

Kāpēc pievērst uzmanību laikam, kad ēdam, un kā aizstāt izlaistu maltīti
Foto: Shutterstock

Mūsu organisms ir attīstījies tā, lai dienas laikā uzņemtā pārtika tiktu pārvērstu enerģijā, kas nepieciešama izdzīvošanai, portālam ''Health'' stāsta Klīvlendas klīnikas uztura speciālists un grāmatas ''What to Eat When'' līdzautors Maikls Rozeins. Tas nozīmē, ka mūsu organisms uzņemto glikozi jeb cukuru enerģijas ražošanai visefektīvāk izmanto tieši diennakts gaišajā laikā, bet naktī ķermeņa mazkustīguma dēļ tā netiek pilnvērtīgi izmantota. Kā rezultātā, ja tieši pirms miega vai vēlu vakarā esi ēdusi, uzņemtās kalorijas pārtop nevis enerģijā, bet gan taukos.

Vasarā, kad dienas ir garākas, saplānot savas maltītes tā, ka ēd tikai diennakts gaišajā laikā, nav nemaz tik grūti. Taču gada tumšajos mēnešos, kad tumsa sauli nomaina jau ap pulksten 17, ļoti iespējams, nāktos kādu maltīti izlaist. Lai tu nebadotos un tavs organisms uzņemtās barības vielas izmantotu pēc iespējas efektīvāk, mēģini izveidot 12 stundu ietvaru, kurā iekļaut visas nepieciešamās ēdienreizes. Piemēram, ieturies no pulksten 7 līdz 19, bet citā laikā virtuves durvis aiz sevis aizver un atver tikai no rīta, portālam ''Health'' iesaka Merilendas universitātes asociētā medicīnas profesore un grāmatas ''The Hunger Fix'' autore Pamele Pīka.

  • Ja vēlies izmēģināt ēdienreižu plānošanu, vairāk lasi šeit.


Source

DELFI Viņa
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form