Ķirši, zirnīši, kabači, dilles. Kā iecienītākie vasaras gardumi var uzlabot veselību?
Foto: Shutterstock

Klāt gada bagātākais laiks un dārzi smaržo vien no ogu un augļu pārpilnības. Tieši pašlaik tie būs visveselīgākie un ļaus uzkrāt visas nepieciešamās vielas mūsu organismam, lai pārciestu garo ziemu un spētu stāties pretī tās vīrusiem. Turklāt pašmāju dārzeņi, augļi un ogas taču ir tik garšīgi! Lūk, kā baudot vasaras labumus, varam uzlabot arī savu veselību.

Ķirši

Ķirši, zirnīši, kabači, dilles. Kā iecienītākie vasaras gardumi var uzlabot veselību?
Foto: Shutterstock


Ķirši satur dažādus B grupas vitamīnus (izņemot B12 vitamīnu), karotinoīdus, C vitamīnu, kā arī tādas minerālvielas kā kāliju, kalciju, magniju, fosforu, cinku, varu un nedaudz dzelzs, norāda Pavlova.
Skābajos ķiršos ir nedaudz vairāk bēta karotīna – antioksidanta, no kura mūsu organismā veidojas A vitamīns – un C vitamīna nekā saldajos ķiršos (100 gramos skābo ķiršu – 15 mg, saldajos – 12 mg). Apēdot trīs saujas skābo ķiršu, var uzņemt pusi no dienā ieteicamā C vitamīna daudzuma.
Turpinot salīdzināt skābo un saldo ķiršu uzturvērtību 100 gramos ogu, olbaltumvielu daudzums abos ir vienāds (0,9 g); tauku nedaudz mazāk ir saldajos ķiršos (0, 3 g saldajos un 0, 5 g skābajos), savukārt ogļhidrātu saldajos ķiršos ir vairāk (13, 3 g saldajos un 9,9 g skābajos); balastvielu jeb šķiedrvielu nedaudz vairāk ir saldajos ķiršos (1,3 g saldajos, 1 g skābajos). Ja salīdzina enerģētisko vērtību, tad, protams, saldie ķirši satur vairāk kilokaloriju, jo tajos ir vairāk ogļhidrātu, bet kilokaloriju atšķirība nav būtiska – 63 kilokalorijas pret 53 kilokalorijām, rēķinot uz 100 gramiem ogu.

Vairāk par ķiršu veselīgajām un ne tik veselīgajām īpašībām, lasi šeit.

Tags

Baudi vasaru! A vitamīns Antioksidanti C vitamīns K vitamīns Veselīgs uzturs

Comment Form