Avenes

Ķirši, zirnīši, kabači, dilles. Kā iecienītākie vasaras gardumi var uzlabot veselību?
Foto: Shutterstock

Nieka 100 grami aveņu satur aptuveni 52 kilokaloriju un 12 gramus ogļhidrātu, no kā seši grami ir organismam nepieciešamās šķiedrvielas, kas uzlabos gremošanu. Tas ir diezgan iespaidīgs daudzums, turklāt avenēs ir arī daudz C vitamīna – 100 gramos būs jau vairāk nekā trešdaļa no dienā nepieciešamā daudzuma.

Tās satur arī gana daudz citu vitamīnu un minerālvielu kā mangānu, magniju, dzelzi un folskābi. Avenes ir lielisks antioksidantu avots. Ja ir vēlme palielināt uzturā antioksidantus, tad priekšroka jādod tumši rozā avenēm, jo dzeltenajās avenēs šo savienojumu ir mazāk. Visvairāk antioksidantu teorētiski būtu jābūt meža avenēs, un aromāta ziņā tās noteikti ir pārākas.

Vairāk par aveņu labajām īpašībām un gatavošanu lasi šeit.

Tags

Baudi vasaru! A vitamīns Antioksidanti C vitamīns K vitamīns Veselīgs uzturs

Comment Form