Zemenes

Šajās ogās ir daudz magnija un kālija, kas organismā gādā par asinsspiediena normalizēšanu un, kā zināms, paaugstināts asinsspiediens ir viens no galvenajiem sirds slimību attīstības riska faktoriem. Zemenes, pateicoties tajā esošajam bioloģiski aktīvo vielu kokteilim, arī palīdz uzlabot vielmaiņu un neļauj uzkrāties organismā holesterīnam.

Skaistās ogas ir bagātīgs C vitamīna avots. Notiesājot 100 gramus sārto ogu, nodrošināsi sevi ar 98 procentiem diennaktī nepieciešamās C vitamīna devas. Piemet vēl vienu ogu un nepieciešamā C vitamīna deva saņemta! Interesanti, ka astoņās vidēja lieluma ogās ir pat vairāk C vitamīna nekā vienā apelsīnā.

Antioksidantiem bagātīgāko ogu topā zemenes ierindojas godpilnajā ceturtajā vietā. Antioksidanti, kā zināms, ir bioloģiski aktīvas vielas, tostarp vitamīni, minerālvielas un fermenti, kas spēj iznīcināt kaitīgos brīvos radikāļus, kuru daudzums organismā pieaug apkārtējās vides piesārņojuma, neveselīga uztura, ultravioleto staru, jonizējošās radiācijas, cigarešu dūmu, fiziskās pārpūles, stresa un citu nelabvēlīgu faktoru ietekmē. Tie izraisa šūnu bojājumu, vājinot imūnsistēmu un veicinot infekciju, un dažādu slimību attīstīšanos. Tātad, iznīcinot brīvos radikāļus, antioksidanti uzlabo imunitāti, mazina vēža un dažādu infekciju attīstības risku.

Vairāk par zemeņu nozīmi uzturā un labajām īpašībām lasi šeit.

Tags

Baudi vasaru! A vitamīns Antioksidanti C vitamīns K vitamīns Veselīgs uzturs

Comment Form