Par maz šķiedrvielu



Neatvieglo vīrusu darbu! Ēšanas paradumi, kas kaitē imūnsistēmai
Foto: Shutterstock

Šķiedrvielas organismam nepieciešamas, lai uzturētu labu gremošanas trakta veselību un palīdzētu saražot zarnu baktērijas tā, lai tās uzlabotu gan imunitāti, gan garastāvokli. Pētījumi rāda, ka lielāks šķiedrvielu un prebiotisko vielu patēriņš uzlabo imūnsistēmas darbību, tostarp aizsardzību pret dažādiem vīrusiem. Tāpat pilnvērtīgs šķiedrvielu patēriņš veicina labāku miega kvalitāti.

Runājot par ieteicamajām dienas devām, sievietēm būtu jāuzņem vismaz 25 grami, bet vīriešiem vismaz 38 grami šķiedrvielu dienā. Labākais veids, kā to izdarīt, ir – ēdot vairāk pilngraudu ēdienu, augļus, dārzeņus, pākšaugus (pupas, lēcas, zirņus), riekstus un sēklas. Nomaini cukurotās brokastu pārslas pret auzu pārslām, kas papildinātas ar augļiem un riekstiem, kā arī baltos rīsus iemaini pret brūnajiem. Samazini gaļas patēriņu un tās vietā ēd pupiņas vai lēcas, cepumus un čipsus aizstāj ar augļiem, riekstiem vai dārzeņiem.

  • Šeit vari uzzināt citus veidus, kā šķiedrvielas ietekmē veselību.



Tags

Pilnvērtīgs uzturs Šķiedrvielas Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form