Supersievietes ēdienkarte jeb Ko ēst ziemā, lai nebūtu jātievē vasarā
Foto: Shutterstock

Ziema ir laiks, kad ne tikai zeme cenšas uzklāt biezāku sniega kārtu, lai pasargātos no sala. Arī cilvēkiem ir tendence aukstā laikā ēst vairāk, tādējādi gluži nemanot ziemas sezonas laikā uzaudzējot pamatīgu "aizsargslāni". Kā tad rīkoties, lai organisms būtu apmierināts, bet mūsu ķermeņa apmēri nepalielinātos?

Piedāvājam iepazīties ar "Marie Claire" publicētajiem dietoloģes Natālijas Grigorjevas padomiem, kas palīdzēs bez lieka stresa sagaidīt pludmales sezonu.

Kāpēc ziemā jāiekļauj ēdienkartē dārzeņi un pākšaugi?

Supersievietes ēdienkarte jeb Ko ēst ziemā, lai nebūtu jātievē vasarā
Foto: Shutterstock

Skaidrs kā diena ir fakts, ka ziemā pietrūkst dabisko vitamīnu, bet prātīgi domājošiem cilvēkiem negribas pirkt lielu daļu lielveikalu plauktos izvietoto dārzeņu, kas ziemas sezonā pēc garšas bieži vien neattaisno savu nosaukumu. Tomēr lielajā dārzeņu klāstā var atrast arī sezonālos dārzeņus – ķirbjus, burkānus, kāpostus, bietes, selerijas, rutkus un kāļus, ko brīnišķīgi var izmantot savā ēdienkartē, nesūkstoties par to garšas trūkumu. Tieši šie dārzeņi palīdzēs ziemas periodā novērst vitamīnu trūkumu organismā. Ja vasarā nav problēmu nodrošināt sevi ar vitamīniem, našķējoties ar svaigiem dārzeņiem un ogām, tad ziemā mūsu ādai, ko sausina aukstais gaiss ārā un sausais gaiss telpās, ļoti nepieciešami vitamīni, īpaši A vitamīns, kas labvēlīgi ietekmē ādas struktūru un paātrina šūnu atjaunošanos.

Pievērs uzmanību arī labumiem, kas ir atvesti no siltajām zemēm, piemēram, avokado. Šis brīnišķīgais auglis ir bagāts ar nepiesātinātajām taukskābēm, kas īpaši ziemas sezonā tik nepieciešamas šūnu membrānu atjaunošanai un ādas hidrolipīdā apvalka saglabāšanai. Vēl viens vērtīgs svešzemju dārzenis ir brokolis, kurš satur beta karotīnu, antioksidantus un polifenolus. Brokoļus var lietot ne tikai termiski apstrādātus, bet arī svaigā veidā salātos.
Neaizmirsti arī par pākšaugiem, kas ir diētiski olbaltumvielu produkti un bagāti ar B grupas vitamīniem. Ja tev negaršo, piemēram, šķeltie zirņi, tad pievieno zupām, salātiem un sautējumiem pupiņas, lēcas vai konservētus turku zirņus.

Ikdienā ēdieniem noteikti pievieno dažādas garšvielas. Tās satur ēteriskās eļļas, kas smadzenēm raida signālus, palīdzot vai nu ātrāk nomierināties (muskatrieksts, kardamons, kurkuma) vai kļūt aktīvākai (kanēlis, ingvers, krustnagliņas).

Lasot tālāk uzzināsi, kāpēc ziemā ieteicams papildināt ēdienkarti ar zivīm, kādēļ kafiju vajadzētu aizstāt ar kakao, un kā pareizi sastādīt ēdienkarti gada aukstajos un tumšajos mēnešos.

Source

DELFI Viņa

Tags

Diēta Sarakstu karuselis Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form