Vielmaiņas paātrināšana: ko tu vari darīt

sieviete treniņš fitness mūzika sports
Foto: Shutterstock

Tomēr apgalvot, ka vielmaiņa ir atkarīga tikai no ģenētikas apgalvot nevar, jo pastāv vairāki veidi, kā to paātrināt. "Authority Nutrition" ir apkopojis vairākus no tiem. Ja vēlies noskaidrot, kuri ir tie ieradumi, kas vielmaiņu bremzē un padara lēnāku, skaties šeit.

Nelielas kustības visas dienas garumā

Viens no svarīgākajiem noteikumiem, lai vielmaiņa darbotos, ir kustība – jo vairāk fizisko aktivitāšu būs tavā dzīvē, jo labāk darbosies tava vielmaiņa. Ilgtermiņā nozīmīgu devumu tavai vielmaiņai sniegs kaut vai ikdienišķas aktivitātes, piemēram, mājas darbu apdarīšana vai regulāra piecelšanās kājās un pastaigāšana. Veic nelielas izmaiņas savā ikdienā, piemēram, centies neizmantot liftu, bet izvēlies kāpnes. Izrādās, ka cilvēkiem, kas daudz dīdās, parasti vielmaiņa ir labāka un neveiksmīgi mēģinājumi iekārtoties ērtākā pozīcijā ļauj sadedzināt papildu kalorijas.

Augstas intensitātes treniņi

Augstas intensitātes treniņi ne tikai palīdz sadedzināt daudz kaloriju to laikā, bet arī uzlabo vielmaiņu pēcāk. Tas nozīmē, ka tavs ķermenis turpinās strādāt un dedzinās taukus vēl kādu laiku pēc tam, kad treniņu būsi pabeigusi.

Spēka treniņi

Spēka treniņu galvenais mērķis ir palielināt muskuļu masu, kas ir nozīmīgs faktors vielmaiņas darbam. Jo lielāka būs tava muskuļu masa, jo vairāk kaloriju tavs ķermenis sadedzinās, atrodoties miera stāvoklī. Spēka treniņu veikšana un muskuļu veidošanās palīdzēs mazināt vai novērst izmaiņas vielmaiņā, ko rada novecošana un mazkaloriju diētas.

Uztura papildināšana ar olbaltumvielām

Uzlabot vielmaiņu: ieteikumi, lai kalorijas degtu ātrāk, pat neko nedarot
Foto: Shutterstock

Olbaltumvielas ir ļoti būtiskas, ja vēlies palielināt un uzturēt savu muskuļu masu. Tiesa, piena produktos esošajām olbaltumvielām ir arī daudz citu vērtīgu īpašību. Jebkura veida ēdiens paātrina vielmaiņu, bet olbaltumvielas to dara efektīvāk nekā tauki un ogļhidrāti. Olbaltumvielu uzņemšana ir ļoti būtiska svara zaudēšanas laikā, jo palīdz izvairīties no vielmaiņas palēnināšanās, ko veicina samazināts uzņemto kaloriju daudzums.

Nedrīkst badoties

Uzņemto kaloriju skaita samazināšana ir galvenais veids, kā atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, bet ja tu uzņemsi pārāk maz kaloriju un badosies, vari sasniegt gluži pretēju efektu ilgtermiņā. Ja ēdīsi pārāk maz, tava vielmaiņa kļūs lēnāka un patērēt uzņemto enerģiju būs arvien sarežģītāk.

Šķidruma uzņemšana

Paātrināt vielmaiņu uz pavisam īsu mirkli ir patiešām vienkārši – vairāki pētījumi parāda, ka ūdens dzeršana palielina sadedzināto kaloriju daudzumu. Gadījumā, ja dzer aukstu ūdeni, sadedzināto kaloriju skaits palielinās vēl vairāk, jo organismam ir nepieciešama papildu enerģija, lai uzturētu optimālu ķermeņa temperatūru. Pēc tam, kad esi izdzērusi puslitru auksta ūdens, palielināsies enerģijas patēriņš un tu sadedzināsi par pieciem līdz pat 30 procentiem vairāk kaloriju nekā parasti. Pastiprināta kaloriju dedzināšana notiks apmēram stundu pēc ūdens uzņemšanas.

Kofeīnu saturoši dzērieni

Vielmaiņu var paātrināt arī dzērieni, kuru sastāvā ir kofeīns, piemēram, kafija vai zaļā tēja. Tomēr atceries, ka tad, ja vēlies atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, nepievieno dzērienam cukuru. Tā tu vari uzņemt vairāk kaloriju nekā patērēt. Tāpat jāpiebilst, ka rūdītiem kafijas lietotājiem šis dzēriens vielmaiņas procesu praktiski neietekmē. Kofeīnu saturoši dzērieni daudz mazāk ietekmēs sadedzināto kaloriju skaitu cilvēkiem ar aptaukošanās problēmām un cilvēkiem gados.

Kārtīga izgulēšanās

Nepietiekams miegs ne vien negatīvi ietekmē cilvēka kopējo veselību, bet arī palēnina vielmaiņu un palielina iespēju iedzīvoties liekajos kilogramos. Cilvēkiem, kam nav veselīga miega režīma, vielmaiņa var palēnināties pat par astoņiem procentiem. Speciālisti miega traucējumus un nepietiekamu izgulēšanos saista ar aptaukošanās riska palielināšanos.

Source

DELFI Viņa

Tags

Diēta Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form