Veselīgākie augļi un ogas, ko pievienot dzeramajam ūdenim
Foto: Shutterstock

Augļu un ogu pievienošana ūdenim ir lielisks veids, kā atsvaidzināt un dažādot tā garšu, kā arī mudināt sevi ikdienā uzņemt vairāk šķidruma. Ūdens ar šķēlīti citrona vai ingvera ir arī krietni garšīgāks, turklāt – veselīgāks. Tiesa, ierastās garšas reizēm var apnikt, tāpēc turpinājumā piedāvājam vēl dažas idejas, kā uzlabot ikdienā dzertā ūdens garšu ar augļiem un ogām, kas arī tavai veselībai būs vienas no vērtīgākajām dzēriena piedevām. Lai garšo!

Āboli

Āboli satur krietnu daudzumu dzelzs, kā arī tajos ir maz kaloriju. Lai gan šo augli visbiežāk baudām tieši vasaras izskaņā un rudenī, kad ir ābolu ražas laiks, tie ir pieejami visu gadu. Izvēlies augli, kas vislabāk atbilst tavai gaumei garšas ziņā un papildini ierasto glāzi ūdens ar šķēlīti skābena vai saldenāka ābola.

Mellenes

Mellenes ir ne tikai vienas no gardākajām, bet arī veselīgākajām ogām, kas satur virkni vērtīgu mikroelementu un vitamīnu, kā arī antioksidantu. Turklāt melleņu lietošana uzturā uzlabo ne tikai mūsu organisma kopējo veselības stāvokli un pašsajūtu, bet arī kognitīvās spējas, vēstīts pētījumā, kas publicēts izdevumā Nutritional Neuroscience.

Veselīgākie augļi un ogas, ko pievienot dzeramajam ūdenim
Foto: Shutterstock

Greipfrūti

Sulīgie un aromātiskie citrusaugļi lieliski papildinās ūdeni, piešķirot tam patīkami svaigu garšu. Jāpiebilst, ka greipfrūtu lietošana uzturā veicina arī vielmaiņu un toksīnu izvadīšanu no ķermeņa, kā arī normalizē apetīti, vienlaikus mazinot kāri pēc saldumiem.

Bumbieri

Bumbieri ne tikai lieliski garšo, ēsti svaigā veidā, pievienoti dažādiem salātiem un desertiem, kā arī cepti, bet tie ir arī lieliska piedeva dzeramajam ūdenim. Dzerot ūdeni ar bumbiera šķēlītēm, tavs organisms tiks apgādāts ar glikozi, kas nekavējoties tiks pārvērsta tam nepieciešamajā enerģijā. Lielisks veids, kā aizgaiņāt pēcpusdienas nogurumu!

Veselīgākie augļi un ogas, ko pievienot dzeramajam ūdenim
Foto: Shutterstock

Kivi

Visticamāk, arī tev ir gadījies dzirdēt apgalvojumu, ka viena kivi apēšana dienā garantē teju visu C vitamīna dienas devu, kas jāuzņem ikdienā. Turklāt kivi satur arī veselībai vērtīgus fermentus, kas ne tikai uzlabo organisma vispārējo veselību, bet arī ādas stāvokli, piešķirot tai pievilcīgu starojumu un veselīgu sejas toni.

Citroni un laimi

Tā vietā, lai no rīta baudītu papildu tasi kafijas, izdzer glāzi ūdens, kam pievienota citrona vai laima šķēle. Šie citrusaugļi pamodinās gremošanas sistēmas darbību, veicinās vielmaiņu, kā arī tajos esošās vielas efektīvi uzlabos aknu darbību

Veselīgākie augļi un ogas, ko pievienot dzeramajam ūdenim
Foto: Shutterstock

Apelsīni

Pētījumi liecina, ka apelsīnu sastāvā ir vielas, kas novērš sirds lēkmes rašanās risku, kā arī uzlabo sirds un asinsvadu sistēmas darbību kopumā. Tāpat, kā zināms, apelsīni ir arī patiešām gards C vitamīna avots. Lieliska kombinācija!

Zemenes

Zemenēs esošie fenoli veicina organisma attīrīšanās procesus, turklāt to aromātiskā garša efektīvi remdē arī kāri pēc saldumiem. Vasaras sezonā zemenes, protams, ieteicams baudīt, ne tikai pievienotas ūdenim, bet arī svaigas, savukārt to nesezonas laikā papildini ierasto glāzi ūdens ar saldētām ogām, kas sniegs tīkamu atspirdzinājumu.

Veselīgākie augļi un ogas, ko pievienot dzeramajam ūdenim
Foto: Shutterstock

Raksta tapšanā izmantota informācija no Ncbi.nlm.nih.gov un Thedailymeal.com.

Tags

C vitamīns Mellenes Zemenes

Comment Form