Brūklenes: nozīmīga mājas aptieciņas sastāvdaļa
Foto: Shutterstock

Ja vēlies visu gadu būt vesela un žirgta, tad nepietiek ar vasarā uzņemtajiem vitamīniem, jau laikus jāsagatavo krājumi ziemai. Arī ziemā uzņemt organismam nepieciešamās uzturvielas ir pavisam vienkārši, jo, piemēram, brūklenes, kas ir bagātīgas gan ar taukskābēm, gan vitamīniem, un olbaltumvielām, ir pavisam vienkārši uzglabāt. Brūklenes ir arī tautas medicīnā iecienītas zāles, kas palīdz cīnīties ar saaukstēšanos.

Brūklenes auglis – apaļa, sarkana, sulīga oga, nogatavojas jūlija beigās vai augustā. Visbiežāk tās ir sastopamas priežu mežos, bet pastāv iespēja tās audzēt arī piemājas dārzā."Brūklenes ir ieteicamas gan lieliem, gan maziem. Tās lieliski papildina dažādus ēdienus, tostarp brokastu putru, svētku cepeti un vienkārši tēju, kad sanācis saaukstēties. Ik dienu būtu ieteicams apēst vismaz vienu sauju dažādu ogu,piemēram, brūkleņu, melleņu vai dzērveņu," stāsta uztura speciāliste Lizete Puga

Puga apstiprina, ka brūklenes ir ļoti vērtīgas. Vienā lielā saujā ogu ir aptuveni:
• 0,4 g olbaltumvielu
• 0,6 g tauku, galvenokārt, polinepiesātināto taukskābju (omega 3 un omega 6)
• 6 g ogļhidrātu
• 2 g balastvielu

Tās bagātīgi satur dažādus bioloģiski aktīvus savienojumus, kā A, E un B grupas vitamīnus, kāliju, fosforu, kalciju un arī nedaudz magnija. Satur arī neaizvietojamo aminoskābi – triptofānu, kas atbildīgs par labu noskaņojumu.

Source

DELFI Viņa

Tags

Brūklenes Mājas aptieciņa veselības problēmas A vitamīns B vitamīns C vitamīns Cukura diabēts E vitamīns
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form