Oranžā veselības oga – smiltsērkšķis. Kādas uzturvielas satur un kā vislabāk pagatavot
Foto: Shutterstock

Smiltsērkšķis ir unikāls augs, kura lapas, ziedus, sēklas un augli izmanto medicīnā un skaistumkopšanā. Tik plašs izmantojums nav bez pamata – oranžās ogas satur daudz vērtīgu vitamīnu un minerālvielu, tādēļ ir tikai likumsakarīgi tās izmantot teju visur. Un šobrīd, kad rudens mūs gatavo ziemai ar zemu gaisa temperatūru, stipru vēju un spēcīgām lietus gāzēm, smiltsērkšķis būs īstais palīgs imūnsistēmas stiprināšanā.

Neskatoties uz to, ka, iespējams, smiltsērkšķis lielākajai daļai cilvēku ir pazīstams tikai kā imūnsistēmas stiprinātājs, tā lietošana uzturā sniedz arī daudz citu ieguvumu. Tas var palīdzēt sirds un asinsvadu slimību profilaksei, labvēlīgi ietekmēt gremošanas sistēmas darbību, palīdzēt pret ādas novecošanos, uzlabot redzi un paveikt daudz citu labu lietu. Tāpat to vari ieviest uzturā ne tikai svaigā veidā, bet arī sulā, kompotā, sīrupā, biezenī utt.

Lasi tālāk un uzzini, ko par smiltsērkšķu uzturvielām, ietekmi uz veselību un ieviešanu uzturā saka uztura speciāliste Jeļena Pavlova.

Tags

Smiltsērkšķi Alcheimera slimība Depresija Imunitāte K vitamīns Sievietes veselība Veselīgs uzturs

Comment Form