Bagātīgs vitamīnu un minerālvielu avots

Oranžā veselības oga – smiltsērkšķis. Kādas uzturvielas satur un kā vislabāk pagatavot
Foto: Shutterstock

Pavlova skaidro, ka smiltsērkšķu ogas ir bagātīgs vitamīnu un minerālvielu avots. Tās satur visvairāk C vitamīna, salīdzinot ar citiem zināmiem C vitamīna avotiem. Tāpat tikai 20 grami ogu jau nodrošinās nepieciešamo C vitamīna dienas devu, kas ir vidēji 600 miligrami C vitamīna uz 100 gramiem.

Ogas satur arī B grupas vitamīnus, īpaši B2, B3, folskābi, biotīnu; E (dažādus tokoferolus); K vitamīnu; minerālvielas – kāliju, magniju, kalciju, dzelzi, cinku, varu, mangānu; karotinoīdus – alfa, beta, gamma karotīnu; likopēnu, zeaksantīnu, fenolu savienojumus, nepiesātinātās taukskābes, tai skaitā četru veidu omega taukskābes (omega 3, 6, 7 un 9) – taukskābēm visbagātākā, protams, būs smiltsērkšķu eļļa; organiskās skābes; fitosterolus; šķīstošās un nešķīstošās šķiedrvielas.

Uztura speciāliste piebilst, ka klīniskajos pētījumos tiek izmantoti 5–45 grami kaltētu ogu vai eļļas, sula līdz 300 mililitriem dienā (jāatceras, ka sula noteikti jāatšķaida ar ūdeni). Tomēr ikdienā profilaktiskiem nolūkiem pietiks ar mazākām devām (20–30 grami ogu).

Tags

Smiltsērkšķi Alcheimera slimība Depresija Imunitāte K vitamīns Sievietes veselība Veselīgs uzturs

Comment Form