Ar cukurotajām sukādēm aizrauties nevajadzētu


Rudens vitamīnu pērles – cidonijas. Kāpēc un kā tās lietot uzturā
Foto: Shutterstock

"Vislabāk cidonijas lietot uzturā maksimāli neapstrādātā veidā, piemēram, kādos kokteiļos vai salātos. Taču droši tās var arī termiski apstrādāt. Protams, C vitamīna koncentrācija samazināsies, taču minerālvielu un balastvielu daudzumu tas nemazinās," skaidro Puga.

Cidonijas uzturā drīkst lietot ikviens, taču jāpievērš uzmanība tam, kādā veidā un cik lielos apjomos tās tiek patērētas. Piemēram, cidoniju sukādēs pievienotā cukura daudzums var sasniegt pat 90 procentus. Turpretī 50 grami sukāžu satur nepilnas septiņas tējkarotes cukura, kas tomēr ir daudz. Žāvējot cidonijas mājās, speciāliste iesaka pievienot mazāku daudzumu cukura. Puga gan norāda, ka cidoniju sukādes jebkurā gadījumā ir lielisks uzturvielu avots, jo īpaši sezonā, kad pašmāju augļi un dārzeņu ir mazāk.

"Cidoniju sīrups, sukādes un ievārījumi ir gardi, taču tie noteikti nav ēdieni katrai dienai – it īpaši, ja cilvēkam ir nosliece uz lieko svaru vai ir cukura diabēts", piekodina uztura speciāliste.

Source

DELFI Viņa

Tags

Cidonijas Veselīgi produkti C vitamīns Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form