Bagāts uzturvielu avots un veselības sargs


Saldais ķirsis – gards našķis un veselības sargs. Kādas uzturvielas satur un kāpēc neēst kilogramiem
Foto: Shutterstock

Saldie ķirši ir ne vien gardi, bet arī uzturvielām bagāti augļi. Daudzi pret tiem ir skeptiski noskaņoti to lielā cukuru satura dēļ (kas ir ļoti tuvs vīnogās esošajam cukuru daudzumam – 15.4 g), taču tas nav vienīgais, ko vajadzētu pamanīt, uzsver Eva Kataja. Ķiršu sastāvs sniedz mūsu organismam daudz vērtīgu savienojumu. Vislielāko ievērību ir pelnījuši ķiršos esošie antioksidanti, kuri lielā mērā ir atbildīgi par ķiršu spēju uzlabot cilvēka veselību.

Simts grami saldo ķiršu satur:

  • Enerģija – 65 kilokaloriju
  • Ūdens – 82.7 grami
  • Ogļhidrāti – 15.7 grami, no kuriem 14 grami ir cukurs
  • Glikoze – 7.3 grami
  • Fruktoze – 6.3 grami
  • Saharoze – 0.4 grami
  • Šķiedrvielas – 1.7 grami
  • Olbaltumvielas – 1 grami
  • Tauki – 0.1 grami

Tāpat saldo ķiršu saturā ir daudz vitamīnu un minerālvielu kā kālijs, kalcijs, magnijs, fosfors, folāti, C un K vitamīns, niacīns un pantoskābe. Piemēram, C vitamīns ir ļoti nozīmīgs imūnsistēmas un veselīgas ādas uzturēšanā, bet kālijs ir nepieciešams muskuļu darbībai, nervu funkcijai, asinsspiediena regulēšanai un citiem svarīgiem ķermeņa procesiem, raksta ''Health Line''.

Source

DELFI Viņa

Tags

Ķirši Sievietes veselība Šķiedrvielas
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form