Trīs vienkāršas elpošanas tehnikas stresa mazināšanai
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ja stress draud izsist tevi no līdzsvara pirms eksāmena, svarīgas tikšanās, darba intervijas vai cita nozīmīga notikuma, liec lietā kādu no šīm vienkāršajām elpošanas tehnikām, kas palīdz nomierināties. Tās apkopojis portāls Zdorovie.com.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Sama Vritti jeb vienādā elpa

Kā veikt? Apsēdies ērti, iztaisno muguru. Veic garu ieelpu, tās laikā skaitot līdz četri, pēc tam izelpo, arī skaitot līdz četri. Gan ieelpo, gan izelpo caur degunu. Tie, kas regulāri izmanto šo tehniku, ar laiku to spēj izpildīt, ikreiz skaitot līdz seši vai pat astoņi.

Efekts. Pastiprina koncentrēšanās spējas, nomierina nervu sistēmu un mazina stresu.

Kad un kur vislabāk izpildīt? Šo tehniku var likt lietā jebkurā vietā un jebkurā laikā, bet vislabāk to regulāri veikt pirms gulētiešanas. Sama Vritti iedarbosies līdzīgi aitu skaitīšanai, atvieglojot iemigšanu, jo palīdz aizgaiņāt domas par darbu un problēmām, kas jau tā nav devušas mieru dienas laikā.

Dziļā elpošana

Kā veikt? Apsēdies ērti un elpo tā, lai ieelpas laikā krūškurvis izplešas, bet izelpojot – atgriežas sākumstāvoklī. Var uzlikt katru plaukstu savā pusē uz ribām, lai sajustu, vai tas izdodas. Seko, lai elpojot pleci nekustas uz augšu un uz leju.

Efekts. Mazina stresu, atbrīvo muskuļus un nomierina prātu. Stresa situācijā palīdz samazināt asinsspiedienu un nomierināt sirdsdarbību.

Kad un kur vislabāk izpildīt? Tā labi derēs pirms eksāmena vai jebkurā stresu radošā situācijā. Vienīgais "bet" – stresa ietekmē cilvēkam ir grūti kontrolēt savu elpošanu, tādēļ nāksies mazliet patrenēties, lai viss izdotos.

Nadi Shodhana jeb elpošana caur nāsīm

Kā veikt? Apsēdies ērtā pozā. Ar labās rokas īkšķi aizspied labo deguna nāsi un veic dziļu ieelpu caur kreiso. Tad ar zeltnesi aizspied kreiso nāsi un veic izelpu caur labo. Pēc tam tāpat ieelpo caur labo nāsi un izelpo caur kreiso.

Efekts. Līdzsvaro nervu sistēmu un nomierina, veicina smadzeņu darbību.

Kad un kur labāk izpildīt? Brīžos, kad trūkst laika vai neieciešams ātri sakoncentrēties darbam. Taču pirms miega šo tehniku izpildīt gan nevajadzētu, jo tā vienlaikus nomierina un "uzasina" prātu.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form