Četras veiksmīgi notievējušu cilvēku panākumu atslēgas
Foto: Shutterstock

Siltais laiks daudzus pamudina aktīvi ķerties pie cīņas ar liekajiem kilogramiem, jo vasarā zem biezas apģērba kārtas auguma nepilnības vairs nepaslēpsi. Jo īpaši pludmalē, kur nejaukās tauku krociņas top redzamas visiem. Diemžēl tikai niecīgai daļa cilvēku, kam ir liekais svars, to izdodas nomest uz ilgu laiku. Lielākoties agrāk vai mazliet vēlāk seko tā sauktais bumeranga efekts – liekais svars pēc laika atgriežas, turklāt ar uzviju.

"WebMd" apgalvo, ka vairs nav nepieciešamības minēt, ko tie cilvēki, kuriem izdodas uz ilgu laiku nomest lieko nastu no sava ķermeņa, dara atšķirīgi no tiem, kuri ar lieko svaru cīnās atkal un atkal.

ASV Nacionālā svara kontroles reģistra (National Weight Control Registry) un Pasaules veselīga svara reģistra (Global Healthy Weight Registry) pārstāvji gadiem rūpīgi sekojuši cilvēku ieradumiem, kuriem izdevies atbrīvoties no liekā svara un pēc tam atkal tajā neiedzīvoties, kā arī to cilvēku ieradumiem, kas vienmēr bijuši slaidi. Pamatojoties uz novērojumiem, apsekojot šīs divas grupas, viņiem izdevies izsijāt četrus ieradumus, kas kopīgi tiem, kuriem izdodas notievēt un arī palikt slaidiem.

Viņi ēd brokastis

Auzu pārslu muslis ar grieķu jogurtu, ābolu un ogām
Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press

Deviņi no desmit slaidajiem pieaugušajiem Pasaules veselīga svara reģistrā un 78 procenti veiksmīgi notievējušo ASV Nacionālajā svara kontroles reģistrā vienmēr ietur brokastis.

Maltītes ieturēšana no rīta sniedz sāta sajūtu ilgam laikam un neļauj rasties milzu apetītei, kas liek ēst negausīgi, tāpēc brokastu ēdāji dienas garumā uzņem mazāk kaloriju nekā tie, kuri brokastis neietur.

Kāda būtu ideāla maltīte dienas sākumam? Pamēģini auzu pārslu biezputru ar mandeļu vai valriekstu skaidiņām (plānās šķēlītēs grieztiem riekstiem)! Pētījumā, kas publicēts "Nutrition Research", atklāts, ka cilvēki, kuri no rīta iecienījuši auzu pārslu putru, sver mazāk, viņiem ir plānāks tauku slānis un slaidāks viduklis. Tāpat šie cilvēki ar uzturu uzņem vairāk vērtīgu vielu un mazāk sirds un asinsvadu veselībai bīstamo piesātināto tauku.

Comment Form