Sagatavojies un sportot sāc lēnām

Ceļvedis iesācējiem: kā sākt sportot un sasniegt gaidītos rezultātus
Foto: Shutterstock

Ikvienam, kas vēlas sākt nodarboties ar sportu, ir ieteicams veikt dažus priekšdarbus. Viena no būtiskākajām lietām ir veselības pārbaude. Pirms sāc trenēties, pārliecinies, ka drīksti to darīt, īpaši būtiski tas ir cilvēkiem, kas pārsnieguši 45 gadu vecumu. Noskaidro, vai tev nav veselības problēmu, kā dēļ nepieciešams īpaši piemērot vingrojumu programmu.

Tad, kad nolem uzsākt sportot, neaizmirsti par mērķu izvirzīšanu. Izveido arī plānu tam, kā tu sasniegsi izvirzīto mērķi, neatkarīgi no tā, vai tas saistīts ar vizuālām pārmaiņām vai vienkāršu pašsajūtas uzlabošanu. Tikai izvirzi sev reāli sasniedzamu mērķi, ko iespējams realizēt, veicot daudzus mazus un vienkāršus soļus.

Piemēram, ja vēlies noskriet noteikta garuma distanci un piedalīties sacensībās, sāc ar īsāku skrējienu. Kad to vari noskriet bez sarežģījumiem, sāc veikt arvien garākas un garākas distances. Katra mazā mērķa sasniegšana palīdzēs saglabāt motivāciju.

Lai sportošana nekļūtu par vienas reizes notikumu, ir ļoti svarīgi jau pašā sākumā tai ieplānot laiku savā ikdienas grafikā. Ja paredzēsi laiku, kad katru dienu veiksi fiziskās aktivitātes, piemēram, agri no rīta vai tūlīt pēc darba, tas kļūs par ieradumu un sevi motivēt neizlaist treniņu būs daudz vienkāršāk.

Fiziskās sagatavotības treneris Normunds Rozenšteins treniņus iesaka uzsākt pakāpeniski. Sākumā pietiks, ja sportosi tikai divas reizes nedēļā. Ir svarīgi, lai katrā nākamajā treniņā tu vari izdarīt vairāk, tāpēc nevajag sevi pārpūlēt. Ja katrā treniņā varēsi izdarīt vairāk, tas dos papildu motivāciju. Ja dienas laikā pēc treniņa tu vari pilnībā atjaunot spēkus, vari sākt trenēties vismaz trīs reizes nedēļā.

Source

DELFI Viņa

Tags

Sarakstu karuselis Veselīgs dzīvesveids Fitness Vingrojumi
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form