Svarīgas piebildes tiem, kas sporto pirmo reizi

Ceļvedis iesācējiem: kā sākt sportot un sasniegt gaidītos rezultātus
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ja nekad neesi nodarbojusies ar sportu, ir svarīgi ņemt vērā dažus nosacījumus efektīvākam un drošākam treniņam. Noteikti neaizmirsti, ka nodarbības laikā tu patērēsi daudz savas enerģijas, kā arī ūdens, tāpēc pārliecinies, ka uzņem visas nepieciešamās uzturvielas un treniņš neizsmels no tevis pēdējās enerģijas paliekas. Tāpat dzer ūdeni gan treniņa laikā, gan pēc tā.

Fitnesa trenera Eva Dzelme norāda, ka uz treniņu nekādā gadījumā nedrīkst doties ar burkšķošu vēderu un nozīme ir arī tam, ko un kad ēd pēc treniņa. Ieteikums paēst divas stundas pirms treniņa noderēs gandrīz jebkurā gadījumā, bet tas, ko ēst pēc nodarbības, ir atkarīgs no treniņa mērķa. Par to, kā ēst pēc treniņiem tauku dedzināšanai vai muskuļu stiprināšanai, lasi šeit.

Neaizmirsti, ka pirms treniņa vienmēr ir nepieciešams iesildīties, bet pēc tā – izstaipīties. Ja to nedarīsi, pastāv daudz lielāks savainošanās risks. Atceries, ka pēc treniņa tavam ķermenim ir jānomierinās pakāpeniski – velti laiku, lai tas notiktu. Piemēram, pēc skrējiena vari vēl dažas minūtes pastaigāt.

Ja neesi pieradusi regulāri sportot, ieklausies savā ķermenī. Nepārpūlē sevi. Ja jūti sāpes treniņa laikā, uz brīdi apstājies un atpūties. Ļauj savam ķermenim pierast pie slodzes un ļauj, lai progress notiek pakāpeniski.

Source

DELFI Viņa

Tags

Sarakstu karuselis Veselīgs dzīvesveids Fitness Vingrojumi
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form