Augi, dārzeņi, gaļa – kādos produktos ir daudz dzelzs

Dzelzs trūkums – nopietna, bet neapzināta problēma sportiskām sievietēm
Foto: Shutterstock

Ir cilvēki, kas uzskata – vienīgais vērtīgais dzelzs avots ir gaļa. Tomēr tā gluži nav. "Nekur nav pierādīts un teikts, ka cilvēkam obligāti ir jāēd tieši gaļa. Tas, ka dzelzs, vitamīns B12 un citas uzturvielas, ko satur gaļa, ir absolūti nepieciešamas, gan ir fakts, bet, ja tās regulāri uzņem citos veidos – ar uztura bagātinātājiem vai bagātinātiem augu valsts produktiem, visam vajadzētu būt kārtībā," skaidro uztura speciāliste Eva Kataja.

Vislabāk dzelzi ir uzņemt ar uztura palīdzību. Jau rakstījām, ka tā atrodama sekojošos produktos:

  • dzīvnieku izcelsmes produkti (sarkanā gaļa, aknas, putnu gaļa, zivis, olas)
  • pākšaugi (lēcas, pupas),
  • rieksti, riekstu sviests, saulespuķu, ķirbju sēklas,
  • brūnie rīsi,
  • sojas produkti (tofu siers, sojas granulas),
  • pilngraudu produkti (maize, putras),
  • zaļie lapu dārzeņi, bietes, brokoļi,
  • žāvēti augļi (plūmes, aprikozes, rozīnes),
  • kaltēti garšaugi.

Lai nodrošinātu labāku minerālvielas uzsūkšanos, lieto dzelzi saturošus produktus kopā ar tādiem, kas satur arī C vitamīnu, piemēram, citrusaugļiem, ogām un dārzeņiem. Mēģini izvairīties no kafijas, tējas un kakao dzeršanas maltītes laikā, jo šie dzērieni satur vielas, kas mazina produktos esošās dzelzs uzsūkšanos.

Source

DELFI Viņa

Tags

Dzelzs trūkums Sarakstu karuselis Anēmija Dzelzs Dzelzs organismā
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form