Viss sākas virtuvē – kas jāēd un jāsamazina

Liekie kilogrami uz vēdera – kā cīnīties ar ietiepīgajiem tauciņiem problēmzonā
Foto: Shutterstock

Olbaltumvielas, šķiedrvielas un ogļhidrāti, cukuri – katram, kurš vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, jāzina, kas no iepriekš minētā uzturā ir jālieto salīdzinoši daudz, bet kā lietošana manāmi jāierobežo.

Piemēram, cilvēkiem, kas nodarbojas ar sportu, olbaltumvielas palīdz audzēt muskuļus un palielināt spēku. Tiem, kuri vēlas samazināt tauku daudzumu (arī, protams, uz vēdera), jācenšas apmēram 30 procentus no kalorijām uzņemt ar olbaltumvielu palīdzību. Cāļa krūtiņa bez ādas, olas, biezpiens, grieķu jogurts, piens, liesa liellopa gaļa, zivis un garneles – tie visi ir lieliski olbaltumvielu avoti, norāda "Authority Nutrition". Tāpat vērts piebilst, ka olbaltumvielas pārstrādājas lēnāk nekā, piemēram, ogļhidrāti, tāpēc rada ilgāku sāta sajūtu un neliek našķoties starp ēdienreizēm.

Runājot par ogļhidrātiem, to uzdevums ir nodrošināt organismu ar enerģiju. Ja ogļhidrātus uzturā lieto vairāk nekā nepieciešams, tie nogulsnējas kā tauku rezerves, un tieši tas jāņem vērā, cenšoties atbrīvoties no liekajiem tauciņiem uz vēdera un citām problēmzonām.

Īpaši jāizceļ cukurus, kas dažādos pārtikas produktos slēpjas zem citiem vārdiem, piemēram, agaves nektārs un cukurniedru melase. Pārlieku liels uzņemto cukuru daudzums ir milzīgs drauds veselībai. Tas noslogo vielmaiņu, kā rezultātā rodas problēmas ar svara samazināšanos. Starp citu, cukurs, kas ir saldināto dzērienu sastāvā, ķermenī tiek pārstrādāts citādi – organisms tos "neatpazīst" kā pārējos cukurus, tāpēc rezultātā tiek uzņemts vēl vairāk kaloriju.

Tāpat svarīgi apzināties, ka šķiedrvielas palīdz atbrīvoties no liekajiem taukiem, taču visas šķiedrvielas ķermenī nedarbojas vienādi. Īpaši vēlams uzturā lietot ūdenī šķīstošās šķiedrvielas, kuras ķermenī veido gēlam līdzīgu masu un, piemēram, samazina glikozes daudzumu asinīs, kā arī veicina holesterīna samazināšanos. Tāpat tās palēnina barības vielu uzsūkšanos, kā rezultātā samazinās apetīte.

Ielūkojies šajā rakstā, kurā sīki un smalki aprakstīts, cik daudz un kādus produktus nepieciešams lietot uzturā, ja cīnies ar tauciņiem uz vēdera.

Tags

Liekais svars Miegs Veselīgs dzīvesveids Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form