Atvadies no stresa un sveicini miegu

Liekie kilogrami uz vēdera – kā cīnīties ar ietiepīgajiem tauciņiem problēmzonā
Foto: Shutterstock

Stress iecērt milzu robus gan tavā veselībā kopumā, gan arī ārējā izskatā. Kāds sakars stresam ar tavu lieko svaru? Palielinoties stresa hormonam – kortizolam, mainās arī ēšanās paradumi, jo tā līmeņa celšanās izraisa palielinātu ēstgribu. Rezultātā arī pieaug svars, jo daudz mazāk kontrolē ko un cik daudz ēd, piemēram, ķeries klāt saldumiem, ēdieniem no ātrās ēdināšanas restorāniem u.c.

Runa nav par īslaicīgiem stresa brīžiem, negaidītām situācijām, bet gan nemitīgu dzīvošanu trauksmainībā, kas ir tavos spēkos mainīt. Ņem grožus savās rokās, piemēram, nebaidies reizēm citiem pateikt "nē", tiecies ar draugiem vismaz reizi nedēļā, pavadi laiku svaigā gaisā, atrodi laiku īpašiem rituāliem, kurus nekad neizlaid. Plašāk par šķietamiem sīkumiem, kurus vari realizēt, lai aiztaupītu sev milzu problēmas, lasi šajā rakstā.

Starp citu, labs miegs palīdz samazināt stresa līmeni. Pievēršoties miega jautājumam, arī tas var ietekmēt ķermeņa svara pieaugumu un apgrūtināt samazināšanu. Varētu šķist, ka cilvēkam vajag mazāk gulēt un vairāk kustēties, lai liekie kilogrami nekrātos, kā vēdera lejasdaļā, tā arī citās problēmzonās, taču tā nebūt nav. Miegs ietekmē divu hormonu – grelīna un leptīna līmeni, kas attiecīgi organisma "motoriņā" atbild par bada un sāta sajūtu. Ja miera periods ikdienā ir ļoti īss, ķermenī palielinās grelīna un samazinās leptīna līmenis, radot pastiprinātu vēlmi pēc ēdiena.

Taču šīs nav vienīgās problēmas, kuras izraisa neregulārs un nepietiekams miegs. Cilvēkam var pasliktināties redze, tikt novērotas sirdsdarbības problēmas, kā arī negatīvi ietekmēta imūnsistēma. Vairāk par miega trūkuma radītajām sekām lasi šeit.

Tags

Liekais svars Miegs Veselīgs dzīvesveids Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form