Sabalansēts uzturs un porciju kontrole

Muskuļa trenēšana vien nelīdzēs. Ieteikumi, kā iegūt perfektu sēžamvietu
Foto: Shutterstock

Lai uztrenētu jebkuru ķermeņa daļu, vispirms tiks sadedzināti tajā uzkrājušies tauki. Un, lai gan to piemin teju ikviens speciālists, kā arī tas ietverts internetā atrodamajā informācijā, ne vienmēr svara zaudētājs vai trenēties gribētājs reizē ar fiziskajām aktivitātēm pievēršas arī veselīgam uzturam. Lielākajā daļā gadījumu tiek uzsākti tikai treniņi, kas vieni paši vēlamos rezultātus diemžēl nespēj sniegt pietiekami efektīgi.

Ja jautā, kas ir galvenā veselīga uztura atslēga, lai zaudētu svaru un iegūtu vēlamās ķermeņa formas, – tas ir ikdienā uzņemto kaloriju daudzums, kuram jābūt mazākam nekā sadedzināto kaloriju daudzumam. Lai pieturētos pie šīs proporcijas, lieti var noderēt porciju kontrole, par kuru pētījumos atzīts – tai ir liela nozīme spējā samazināt uzņemto kaloriju daudzumu un novērst svara pieaugumu.

Iespējams, porciju kontrole tev šķiet kas sarežģīts, bet tā nebūt nav. Šeit daži piemēri, kā just sāta sajūtu, kā arī nepārsniegt dienas laikā vēlamo uzņemamo kaloriju daudzumu:
Piepildi šķīvi ar šķiedrvielām bagātiem produktiem, piemēram, augļiem, dārzeņiem, pupiņām, lēcām.

  • Ēd liesus olbaltumvielu produktus, tostarp zivis, tofu un pākšaugus.
  • Ēdienreizi papildini ar vērtīgo tauku avotiem, piemēram, olīvām, riekstiem, sēklām, avokado.
  • Izvairies no pārstrādātas pārtikas un ātrās ēdināšanas piedāvājuma.
  • Izvairies arī no cukurotiem ēdieniem un dzērieniem, piemēram, limonādes.
  • Rafinēto ogļhidrātu produktus, piemēram, baltmaizi, baltos makaronus vai baltos rīsus, nomaini pret to pilngraudu versijām – pilngraudu maizi, brūnajiem makaroniem vai brūnajiem rīsiem.
  • Pirms katras maltītes izdzer glāzi ūdens.
  • Ēdienu košļā lēnām.

Atceries, ka tev piemērotāko uztura plānu spēs piemeklēt tikai speciālists, tāpēc uz savu galvu neizdomā, kas ir labi vai slikti. Tā vietā apmeklē dietologu vai uztura speciālistu.

Tags

Fiziskās aktivitātes Skriešana Sports Veselīgs dzīvesveids Sievietes veselība Stress Veselīgs uzturs

Comment Form