Samazini stresu

Muskuļa trenēšana vien nelīdzēs. Ieteikumi, kā iegūt perfektu sēžamvietu
Foto: Shutterstock

Ceļā uz perfektu ķermeņa formu pavisam noteikti svarīgākie ir jau pieminētie treniņi un veselīgs uzturs. Taču to, cik ātri tavs ķermenis veidosies tāds, kādu tu to vēlies redzēt, var ietekmēt arī dažādi citi faktori, tostarp paaugstināts stresa līmenis. Stress liek organismam izdalīt noteiktu hormonu – kortizolu. Savukārt kortizols ietekmē vielmaiņu un stimulē tieksmi pēc cukura un citiem rafinētajiem ogļhidrātiem. Un tas izraisa tauku uzkrāšanos organismā.

Tāpat cilvēki, kas ikdienā ir pakļauti augstam stresa līmenim, var regulāri just nogurumu, kas var radīt vilinājumu pasūtīt kaut ko no ātrās ēdināšanas virtuves, nevis pašam mājās pagatavot veselīgu maltīti. Nogurums, ļoti iespējams, arī ietekmē sportisko aktivitāšu daudzumu – to ir mazāk. Un šādi ieradumi var ļoti ātri radīt pretēju rezultātu vēlamajam – nevis tvirtu augumu, tostarp sēžamvietu, bet svara pieaugumu.

Protams, tas, kas der vienam, var nederēt otram. Taču jebkurā gadījumā ir svarīgi atrast kādu nodarbi, kas tieši tev var palīdzēt samazināt stresu. Šeit daži ieteikumi:

  • Regulāras fiziskās aktivitātes – derēs arī ikdienas pastaiga pa parku.
  • Sabalansēts uzturs.
  • Joga vai meditācija.
  • Elpošanas vingrinājumi.
  • Laika pavadīšana svaigā gaisā, pie dabas.
  • Prioritāšu izvērtēšana un stresa avotu samazināšana vai pilnīga izslēgšana no dzīves.

Tags

Fiziskās aktivitātes Skriešana Sports Veselīgs dzīvesveids Sievietes veselība Stress Veselīgs uzturs

Comment Form