Skriet lietū, sniegā un salā. Kā sevi motivēt?
Foto: Panther Media/Scanpix

Skriešana sliktos laikapstākļos noteikti nav tā patīkamākā nodarbe – tam piekritīs arī paši kaislīgākie un pieredzējušie skrējēji. Īpaši nepatīkamas fiziskās aktivitātes ir tad, kad nokrišņus papildina spēcīgs vējš. Tomēr pat tad skriešana var iedvesmot un palīdzēt uzlabot veselību. Sporta pasākumu organizatori "Baltic Events" ir apkopojuši dažus ieteikumus tam, kā sevi motivēt skrējienam sliktos laika apstākļos.

1. Atrodi uzvarētāju sevī

Jebkuru grūtību pārvarēšanai ir nepieciešams ne vien fizisks, bet arī garīgs spēks. Atceries, ka ikreiz, kad izdari izvēli, tiek iedarbināts noteikts uzvedības modelis. No rīta, kad prātā norit diskusija par došanos skriet vai gulēšanu, atceries, ka šī izvēle noteiks uzvedību nākotnē. Treniņu izlaišana var kļūt par ieradumu. Pamodini uzvarētāju sevī un izvēlies tādu uzvedības modeli, kas neļauj padodies!

2. Sagatavojies skriešanai laikus

Ja skrien no rītiem, jau iepriekšējā vakarā sagatavo visu nepieciešamo ekipējumu. Ir daudz grūtāk aizbildināties un nedoties skriet, ja viss nolikts pa rokai. Nebūs jāsatraucas, ka nav, ko vilkt, vai arī trūkst laika, lai sagatavotos skrējienam. Ne mazāk būtiski ir arī tas, ka prāts būs sagatavojies skrējienam.

3. Apbalvo sevi

Sevis apbalvošana par labi padarītu darbu ir ļoti efektīvs motivācijas veids. Īpaši būtiski tas ir brīžos, kad jāsaskaras ar papildu grūtībām, piemēram, skriet tad, kad to nedara citi vai ārā ir ļoti nepatīkams laiks. Sagatavo sev gan īstermiņa balvas, gan tādas, kas jānopelna ilgākā laika periodā. Tas var būt jebkas, kas sniedz prieku un labsajūtu: masāža, smaržīga vanna, grēcīgi garšīgas vakariņas vai jauns skriešanas apģērbs. Izstrādā veselu stratēģiju sevis apbalvošanai.

4. Norūdies

Jaunās sezonas ātrums un izturība tiek iegūti treniņos gada aukstākajos mēnešos. Slikto laikapstākļu lielākais ieguvums ir ne vien fiziska, bet arī garīga norūdīšanās. Saņemies, piespied sevi doties ārā! Pārkāpšana pāri atrunām dara spēcīgāku iekšēji, tās ir ļoti būtiskas iemaņas sacensībām. Arī tad, gandrīz vienmēr notiek iekšēja cīņa ar sevi - skriet ātrāk, nepalikt lēnākam par spīti nogurumam, izturēt līdz galam.

5. Izvirzi mērķi

Kad aktīvā sacensību sezona vēl tālu, ir vieglāk izlaist plānoto skriešanas treniņu, nekā tad, ja zini, ka sacensības tepat aiz stūra. Piereģistrējies kādam no tuvākajiem skrējieniem. Tādi notiek arī rudenī un ziemā, piemēram, 17. novembrī notiks Staro Rīga skrējiens, un tas nav vienīgais – ziemā dažādi skrējieni notiek visā Latvijā. Ziemas sākumā, kad pilsēta mirdz īpaši spoži, ierastie vakara skrējieni pārvēršas emocijām bagātos piedzīvojumos.

Source

rutks.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form