Spēka treniņi skaistiem un spēcīgiem muskuļiem: biežākās kļūdas un ieteikumi iesācējiem
Foto: Shutterstock

Sieviešu vidū valda uzskats – skriešana uz skrejceliņa vai stepera (trenažieris, kas simulē kāpnes) izmantošana palīdzēs iegūt tvirtas kājas un pēcpusi. Taču trenere Laura Lukaseviča atklāj, ka šis uzskats ir maldīgs: "Uz kardio trenažiera tu nodedzini kalorijas un stiprini sirdi, nevis veido formīgus muskuļus." Savu ieceri par tvirtu un izteiksmīgu pēcpusi, spēcīgām kājām un rokām ir iespējams īstenot, veicot spēka jeb pretestības treniņus. Sarunā ar "Viņa" Lukaseviča atklāj, kas ir svara treniņi, kādas ir izplatītākās cilvēkus kļūdas, tos uzsākot, kā arī stāsta, ar ko sākt, ja esi nolēmusi savā treniņa programmā iekļaut arī spēka vingrinājumus.

Spēka jeb pretestības treniņi ietver svarcelšanas pamatus jeb bāzes vingrinājumus, kas ir pietupiens, vilkme un stieņa spiešana guļus. Tajos var iekļaut arī vingrinājumus ar savu svaru – pietupienus, atspiešanos no zemes, izklupienus un citus. "Tas ir jebkurš vingrinājums, kurā tu izmanto spēku, kontrolēti strādājot ar savu vai pievienotu svaru," skaidro Lukaseviča.

Šādi treniņi tev ne tikai palīdzēs veidot slaikus, pievilcīgus muskuļus, bet arī darbinās dažādas muskuļu grupas, attīstīs balsta un kustību sistēmu, izturību, kā arī uzlabos stāju. Tāpat spēka treniņi stiprinās saites un locītavas, kas pasargās no dažādām traumām sadzīves situācijās, kā arī palielinās kaulu blīvumu. Nenoliedzami, izpildot spēka vingrinājumus, tu izjutīsi arī psiholoģisku gandarījumu par pievarēto izaicinājumu, kas, iespējams, iepriekš likās kas grūti izpildāms vai pat neiespējams. Tas savukārt palīdzēs apzināties savu ķermeni un to, cik daudz esam spējīgas izdarīt, – bieži vien vairāk, nekā mēs spējam iedomāties.

Vēl aizvien ir cilvēki, kas uzskata, ka spēka treniņi ir piemēroti vīriešiem vai sportistiem, kas nodarbojas ar svarcelšanu, taču tā nav. Arī sievietēm pretestības treniņi nāks tikai par labu un palīdzēs iegūt jau sen kāroto apaļo un tvirto pēcpusi. "Ja tu gribi veidot spēcīgu un tvirtu ķermeni, tad treniņos vajag sevi izaicināt un nodrošināt konstantu progresu, katru reizi palielinot piegājienu skaitu vai izmantojot nedaudz lielāku svaru," atgādina trenere.

Tāpat ir arī sievietes, kas uzskata – pildot spēka vingrinājumus, viņu ķermenis kļūs pārāk muskuļots un atgādinās vīriešiem raksturīgās aprises. Taču arī tā nav taisnība. Lukaseviča skaidro, ka klientes, kuras min šo argumentu, viņa vienmēr aicina paskatīties uz sevi. "Es jau aptuveni četrus gadus treniņos iekļauju svarcelšanas elementus, cenšoties uzaudzēt muskuļu masu, un visu šo gadu laikā vēl aizvien neesmu sākusi līdzināties vīrietim," viņa smejas.

Tags

Fitness Kustībā Sports
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form