Pārspīlēt nevajadzētu – ar sešiem mandarīniem dienā pietiks

Svētku laika gardums – mandarīns. Cik daudz apēst, un vai tas vērtīgāks par apelsīnu
Foto: Shutterstock


Jautāta, vai ir kādi īpaši ierobežojumi, ēdot mandarīnus, vai tie var kaitēt, uztura speciāliste Eva Kataja skaidro: "Mandarīnus svētku laikā drīkst saēsties, bet, ja vienā reizē notiesāsiet uzreiz kilogramu, gatavojieties, ka var rasties nepatīkami kuņģa zarnu trakta traucējumi." Vēdera pūšanās, sāpes un caureja ir tikai daļa no problēmām, kas var piemeklēt, ja mandarīnu saēdas par daudz.

Kataja iesaka uzņemto augļu daudzumu mandarīnu laikā sadalīt pa dienām. Nebūtu ieteicams apēst kilogramu mandarīnu uzreiz. Tas var radīt risku, ka sekas būs nepatīkamas. Uztura speciāliste norāda: "Kādi pieci, seši mandarīni būs gana, ja ēdīsiet arī citus augļus un dārzeņus."

Jautāta par to, vai tas, ka mandarīnos ir cukurs, nozīmē, ka, ēdot augļus, nevajadzētu saldināt tēju vai kafiju, Kataja skaidro, ka Pasaules Veselības organizācija dienā rekomendē uzņemt ne vairāk par 25 gramiem cukura. Šis skaitlis attiecas uz pievienoto cukuru, nevis to, kas atrodas augļos, ogās un dārzeņos. Dabas veltēs esošais cukurs veselībai īpašu skādi nenodarīs.

"Ar augļiem uzņemtais cukurs tik ātri neuzsūcas asinīs, jo tie satur šķiedrvielas," skaidro Kataja, "turklāt ar augļiem uzņemam arī citus bioloģiski aktīvus savienojumus, tāpēc augļi ir veselīgs un ieteicams produkts mūsu uzturā. Parastais galda cukurs nesatur neko citu kā tīru enerģiju, tāpēc ir jāuzņem ierobežotā daudzumā."

Source

DELFI Viņa

Tags

Veselīgi produkti Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form