Varianti darbīgajiem un slinkajiem – kā ikdienā iekļaut pēc iespējas vairāk aktivitātes
Foto: Shutterstock

Slinkum, laid mani vaļā! Bieži nodomāta frāze, kad kārtējo reizi prātā riņķo domas par skriešanu vakaros vai rīta pārgājienu vairāku kilometru garumā, lai ikdienā būtu vairāk aktivitātes un kustības. Iedvesmojoties no portāla "WebMD", apkopojam 15 veidus, kā gudri un viltīgi ieviest savā ikdienā vairāk aktivitātes, kas neprasīs īpašu plānošanu un laika ieguldījumu.

Izmanto kāpnes

Viens no viltīgākajiem veidiem, kā ikdienā ieviest vairāk kustību, ir izmantot kāpnes. Sākumā nevajadzētu pārspīlēt un, piemēram, doties no pirmā uz devīto stāvu vairākas reizes dienā, kad elpas praktiski vairs nav. Sāc ar mazumiņu – labāk pieņem lēmumu katru dienu veikt vismaz dažus stāvus pa kāpnēm.

Vēlāk, kad ķermenis jau pierod, vari pievērsties vairāk pakāpieniem – ķermenis gan saudzīgākā, gan intensīvākā gājienā pa kāpnēm sadedzina pietiekami daudz kalorijas. Piemēram, cilvēks, kas sver aptuveni 68 kilogramus, vienā minūtē pa kāpnēm sadedzina aptuveni 10 kalorijas. Savukārt, ja tas pats cilvēks izmanto liftu – tikai pusotru kaloriju.

Novieto automašīnu pēc iespējas tālāk

Katrs papildus veiktais solis dod arvien vairāk kustības, kas nāk par labu visam ķermenim. Vēl viens viltīgs veids, kā dienas laikā noiet pēc iespējas vairāk, ir novietot automašīnu tālāk no vēlamā mērķa. Vai tā būtu lielveikala, darba vietas stāvvieta, centies mašīnu likt tālāk no ieejas. Nedēļas griezumā tiek veikti daudz vairāk soļu, salīdzinot ar mašīnas atstāšanu tieši pie ieejas durvīm.

Dodies skrējienā ar ratiņiem

Šis ieteikums labi derēs visām māmiņām, kas dzīvojas pa mājām ar mazuļiem. Lielisks veids, kā izkustēties un vēl piedevām pamatīgi nosvīst, ir doties skrējienā ar savu mazo. Tikai pirms tam pievērs uzmanību ratu stāvoklim, kā arī to, vai vari piestiprināt bērnu. Ik rīta piedzīvojums var sākties ar lēnāku vai ātrāku riņķi pa pilsētu, piedevām kopā ar savu mazo!

Tomēr nevajadzētu aizmirst par drošību – ne tikai bērna, bet arī savu. Kā iepriekš tika minēts, pārbaudi ratu stāvokli, izpēti bērna piesprādzēšanas iespējas, bet arī nodrošinies ar ūdeni, plāksteriem un mobilo tālruni, ja gadījumā notiek neparedzēti apstākļi.

Source

DELFI Viņa

Tags

Fiziskās aktivitātes Skriešana Soļošana Sports Veselīgs dzīvesveids
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form