Treneres ieteikumi

Vienkārši vingrojumi apjomīgas sēžamvietas slaidināšanai. Iesaka trenere
Foto: Shutterstock
  • "Lai atbrīvotos no liekā svara, vienalga, kurā ķermeņa daļā tas koncentrējies, nāksies vien ievērot trīs pamatnosacījumus: veselīgu ēšanu, regulāras fiziskās aktivitātes un pašdisciplīnu," skaidro Eva Dzelme.
  • Jāēd mazām porcijām piecas reizes dienā. Ēdienkartē jāiekļauj pēc iespējas vairāk svaigu dārzeņu, jāizvairās no trekniem ēdieniem, saldumiem un limonādēm. "Ir jāsaprot, ka, maz kustoties, organisms nevar dienā "sadedzināt" sešas bulciņas, divas šokolādes tāfelītes, cepumiņus, saldējumu, konfektes, riekstus un vēl brangas brokastis, pusdienas un vakariņas. Tas, kas netiek iztērēts enerģijā, papildina tauku rezerves."
  • Jāpiedomā, ko un cikos ēd. Kārtīgi pieēsties īsi pirms gulētiešanas noteikti nevajadzētu. Var ieturēt vieglu maltīti ne vēlāk kā divas stundas pirms likšanās uz auss.
  • Pēc iespējas vairāk jācenšas pārvietoties kājām un pavadīt laiku svaigā gaisā.
  • Ja ilgāku laiku sēdes muskuļiem nav bijusi pienācīga slodze, ir mazinājies to tonuss un izturība. Tas nozīmē, ka, tos piepeši ilgstoši nodarbinot, piemēram, ejot garā pastaigā vai vingrojot, lielāko daļu slodzes kā kompensatori uzņems muguras lejasdaļas un augšstilbu aizmugurējie muskuļi. Reizēm sanāk tā, ka, vēloties uztrenēt dibenu, cilvēks patiesībā pārslogo minētos muskuļus, tie var sāpēt. Vingrojot tas noteikti jāņem vērā un apzināti jācenšas piespiest strādāt tieši sēžamvietas muskuļi.
  • Vēlams izraudzīties sev kādu vaļasprieku, kur organismam ir ilgtoša, vienmērīga slodze (aerobā slodze). Tā var būt, piemēram, skriešana, aerobika, deju stundas, riteņbraukšana, slēpošana vai peldēšana. "Galvenais, lai šī nodarbe tiešām patiktu, tad tai ir cerības kļūt par neatņemamu dzīvesveida sastāvdaļu, nevis mokām uz kādu laiku, kamēr izdodas atbrīvoties no liekajiem apaļumiem. Par savu fizisko formu jārūpējas visu mūžu," tā trenere.
  • Vēlams vismaz divreiz nedēļā veikt vingrojumus sēdes muskuļu nostiprināšanai un tauciņu rucināšanai.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form