Brīnumogas – mellenes. Jauni atklājumi par to vērtīgajām īpašībām
Foto: PantherMedia/Scanpix

Jau atkal mežos var manīt pirmās mellenes un nepaies ilgs laiks, kad tās jau spaiņiem tiks nestas uz mājām. Mellenes ir plaši pazīstamas, pateicoties to vērtīgajām uzturvielām. Pēc daudzu gadu veiktiem pētījumiem par melleņu antioksidantu īpašībām un spēju ietekmēt nervu un smadzeņu veselību, ir jauns pētījums par to, ka mellenes var ietekmēt arī atmiņu, vēsta portāls whfoods.com.

Pētījumā par melleņu spēju uzlabot atmiņu piedalījās vairāki vecāka gājuma cilvēki, kam vidējais vecums bija 76 gadi. Tika pierādīts, ka 12 nedēļu ilgs melleņu patēriņš bija pietiekams, lai uzlabotu rādītājus attiecībā uz dažiem kognitatīvās funkcijas testiem un atmiņu.

Ir pierādīts arī tas, ka melleņu glikēmiskais indekss ir zems. Glikēmiskais indekss ir veids, kā tiek noteikta produktu ietekme uz cukura līmeni asinīs.

Tika apstiprināts, ka mellenes kopā ar citām ogām labvēlīgi ietekmē cukura līmeni asinīs cilvēkiem, kam jau ir diagnosticēta saslimšana ar 2. tipa diabētu.

Pētījuma dalībnieki dienā patērēja vismaz trīs porcijas ar produktiem, kam ir zems glikēmiskais indekss, un pētījuma beigās varēja novērot pozitīvas izmaiņas.

Citas melleņu vērtīgās īpašības

Mellenes pasargā asinsvadus, kā arī var novērst insulta un infarkta risku, aizsargājot organismu no asins sabiezēšanas un trombu veidošanās.

To sastāvā ir vērtīgas vielas – vitamīni A, C un K. A vitamīns ir iemesls tam, kāpēc saka, ka ēdot mellenes, var uzlabot redzi.

Arī mellenēs esošais mangāns ir ļoti vērtīgs, kas regulē ķermeņa augšanas procesus, veicina glikoigēna uzkrāšanos aknās.

Melleņu tēja var palīdzēt kā urīndzenošs līdzeklis, kā arī to iesaka, ja ir aizcietējumi. Mellenes var uzlabot vispārējos vielmaiņas procesus.

Iesaka mellenes uzturā iekļaut arī tiem, kas slimo ar reimatismu, podagru, mazasinību.

To sastāvā ir spēcīgākie antioksidanti – anticianīni, kas palīdz cīņā ar novecošanos.

Flavonoīdi, kas atrodami mellenēs, veicina organismam pašam izstrādāt antioksidantus. Flavonoīdi arī pasargā nervu šūnas.

Pētījumi pierāda arī to, ka, mellenes sasaldējot, netiek iznīcinātas to antioksidantiskās īpašības.
Mellenes satur arī salīdzinoši maz kaloriju – 150 gramos aptuveni 84 kalorijas.

Tags

Diabēts Mellenes A vitamīns

Comment Form