Digitālais detokss attiecību un darba spēju uzlabošanai
Foto: Shutterstock

Tādas ierīces kā mobilais telefons, dators, planšetdators ir kļuvuši par teju neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Protams, tās sniedz daudz labu ieguvumu – atvieglojot saziņu, ikdienas procesus, bet tomēr šīs ierīces, nemanot, var ieņemt pārāk nozīmīgu lomu cilvēka dzīvē, vēsta "Forbes".

Kad telefons kļūst svarīgāks par draugu otrpus galdam, ir svarīgi sākt domāt par savām attiecībām ar jaunajām tehnoloģijām. Digitālais detokss ir atteikšanās no dažādu ierīču lietošanas vismaz uz vienu dienu – noliekot malā telefonu, datoru, planšeti. Un laiku, ko pavadi pie datora aizstāt ar laiku, ko pavadi ar tuviniekiem vai velti to sev.

Vecākiem ir jāatceras, ka laiks, kas netiek veltīts bērniem, var ietekmēt arī viņu attiecības ar digitālajām ierīcēm. Kādā pētījumā noskaidrots, ka pēdējo 20 gadu laikā ir dramatiski pieaudzis stundu skaits, ko bērni pavada pie datoriem, telefoniem, planšetēm, televizoriem, vēsta "BBC". Pētījumā pierādīts, ka zēni savos tīņa gados pie šādām ierīcēm pavada vidēji astoņas stundas, meitenes salīdzinoši mazāk – trīs ar pusi stundas dienā. 

Ieguvumi, ko sniedz atteikšanās no digitālajām ierīcēm vismaz uz vienu dienu

Diena bez šīm ierīcēm var pat uzlabot miega kvalitāti, mazināt trauksmi un depresiju, jo, tās neizmantojot, var saņemt mazāk negatīvas un nomācošas informācijas.

Digitālais detokss ir lielisks veids kā saglabāt savu produktivitāti ikdienas darbos. Katru dienu strādājot un nenoliekot ierīces malā var ātri "izdegt" un zaudēt savas darba spējas. Atpūta tikai uzlabo produktivitāti, spēju koncentrēties.

Atslēdzoties no digitālās pasaules, var atkal izjust savus ritmus, nevis sekot līdzi digitālās vides paātrinātajiem temptiem.

Kā tam sagatavoties

Motivācija ir ļoti svarīga, lai noturētos un pēc pāris stundām jau atkal nepaņemtu rokās telefonu. Svarīgi ir apzināties, ka tas tiešām ir nepieciešams un saprast, kādu labumu tas sniegs.

Brīvās dienas aktivitāšu ieplānošana arī būs kā lieliska motivācija atteikties no ierīcēm. Domas par jauki pavadītu laiku liks šo izaicinājumu uztver pozitīvāk un raudzīties uz to kā ieguvumu.

Saplāno laiku un darbus tā, lai šajā dienā tiešām nebūtu nepieciešams sēsties pie datora un kārtot darba lietas, bet mierīgi pavadītu to ar tuviniekiem.

Pēc šīs digitālo ierīču atslodzes dienas atkal tās ieslēdzot svarīgi ir prast neapjukt lielajā ziņu plūsmā. Ir jāsakārto – kuri darbi ir svarīgi, bet kuri mazāk svarīgi un pēc šīs kārtības tiem jāķeras klāt.

Tags

BBC Depresija

Comment Form